• Anonym (Kalle)

Deprimerad pga chef

Jag har börjat känna mig deprimerad Det sista. Jag sover dåligt eller vill bara sova, känner mig lättirriterad, känner mig nedstämd osv? Mitt privatliv påverkaS av det med. Allt detta på grund av min chef. 

Tycker att min chef är smått otrevlig, idiotförklarar mig, får mig att känna som att jag gör ett dåligt arbete och är snorkig. Jag har fått till svars för saker som kollegor gjort fel. 

Ska naturligtvis leta nytt arbete, men orkar inte ta itu med det heller. 

Ska jag prata med min chef och berätta hur jag känne?

• Svar på tråden Deprimerad pga chef
  • Anonym (Morsan)

Ja du ska självklart prata med din chef om hur du upplever situationen.

• Anonym (Nej)

Nej, du ska prata med skyddsombudet och fackombudet. Om du orkar prata med chefen före så spela in samtalet.

• Anonym (Kalle)

Jag har inget förtroende för fackombudet. Kan ringa facket i och för sig. Ju mer jag tänker på hur chefen behandlar och har behandlat mig desto mer övertygad är jag att det är personligt. 

Blev t.ex tidigare fråntagen vissa ansvarsområde från en dag till en annan, sedan indragen sittplats där jag förvarade mina saker med orden att en annan behövde den platsen. Sedan blev jag förflytta till en annan avdelning. Inte heller på en avdelning jag blev lovad från början. 

Bytte chef och blommade ut. Fick tillbaka självförtroende och kände mig duktig på det jag gjorde. Tills gamla chefen kommer tillbaka och självförtroendet åker i botten igen. Dessutom ska jag, bara ja, bli fråntagen ansvarsområden igen. En kollega med likvärdig utbildning men med mindre erfarenhet får extra ansvarsområde istället. 

Svar på tråden Deprimerad pga chef