Hjälp att hitta vägen ut…
Jag funderar på livet?.
livet som förälder, livet som partner, som anställd, som barn till två äldre föräldrar, livet som husägare, livet som en perfektionist, en som vill prestera hela tiden men som ibland är totalt uttömd på energi.
under senaste 20 åren sedan jag flyttade hit från Mellanöstern har jag pluggat, kämpat och jobbat diverse olika jobb.
Jag pluggade något som är ? säkert kort? för att få arbeta som ingenjör. Ett jobb som jag egentligen inte trivs särkilt med. jag är trött på att kämpa, prestera och leverera, jag är trött på att sitta 10 timmar framför en skärm för att göra ett arbete där chefen inte ens tackar eller uppmuntrar.
Jag är Trött på att bli diskriminerad och måste arbeta hårdare för att visa att jag är värd och förtjänar samma status som andra har.
Jag har två barn som jag inte hinner umgås med mer än en timme om dagen. En fru som är i samma ekorrhjul som jag fast inom vården. hon arbetar jämnt och ständigt. helgerna gör vi hemma sysslor och vi har aldrig tid att bara promenera, vila, prat, slappna av.
Jag börjar få riktigt ont i kroppen av all stillasittande framför dator.
Jag gillar trädgård, gillar naturen, vara utomhus, vara kreativ, var praktisk. På sommaren är jag gärna ute och pysslar med trädgården, det ger mig energi och för mig lycklig.
Jag vill ändra livsstil, jag vill byta jobb, jag vill leva ett enklare liv och få tid över till barnen och familjen. jag vill göra något jag blir stolt över, som gör mitt sann mot mig själv och som är i linje med min natur.
Jag vill inte sitta på arbetstid längre!
har ni förslag på yrken som kan passa?
Jag har funderingar på att starta ett Företag och sköta trädgårdar men är lite rädd för det här med eget och ansvaret för personal och kunder?
vad har ni andra för tips?
Tackar