Vilken är din favoritparfym?
Jag har ingen favoritparfym sen flera år tillbaka då min favvo Aqua Di Gio försvann. Jag letar och letar och letar lite till men hittar ingen som är perfekt.
Gillar ett par från Rituals just nu.
Vilken är din favorit TS?
Är det några fler här som tyckte att parfymerna var bättre på 90-talet och första delen av 2000?
Nu är allt så sötsliskigt och starkt så att jag vill kräkas och ta en hel burk med huvudvärkstabletter.
Det verkar inte heller finnas EDT i samma utsräckning som förut och jag föredrar det över EDP som blir så starkt.
Million dollar Lady, paco rabanne ❤️
Är det några fler här som tyckte att parfymerna var bättre på 90-talet och första delen av 2000?
Nu är allt så sötsliskigt och starkt så att jag vill kräkas och ta en hel burk med huvudvärkstabletter.
Det verkar inte heller finnas EDT i samma utsräckning som förut och jag föredrar det över EDP som blir så starkt.
Van Cleef & Arpels Orchidée Vanille
Helt fantastisk, men först tyckte jag den var för skamligt dyr.
Sen avslöjade svåger att han hade rakvatten för 1800 spänn och då kändes den rimlig, men nu är den slut och jag har ersatt den med betydligt billigare luktegott från D&G.
Million dollar Lady, paco rabanne ❤️
(Min finns inte) kanske denna påminner om din:
https://www.notino.se/armani/acqua-di-gio-acqua-di-gio-eau-de-toilette-for-kvinnor/p-60332/?gclid=EAIaIQobChMI8PTv6NWV_QIVwpBoCR0u1wtLEAQYAyABEgJTG_D_BwE
Jag gillar massa olika parfymer, kan inte säga bara en egentligen men Un jardin sur le toit från Hermès är återkommande på min hylla.
Jag vet inte vilken som kan bli min favorit? Hur sjuttsingen väljer man en? Det går ju inte att lukta sig igenom alla parfymtester?? Man behöver ju ha den på huden och låta dem lägga sig för att känna bra. Luktar så starkt bara i luften inne inne parfymavdelning!
Mina favoriter på senare år är från Dermosil och heter Ilta och Aamu. Den ena är lite tyngre så mer av en kvällsdoft.
Sen gillar jag av tyngre mer festbetonade och söta dofter Yes I am från Cacharel, White Musk Libertine från Body shop och Miss Dior från Dior.
Till vardags kan det vara något lättare typ Issey Miyake eller Clean.
Eller kopior! Idag väljer jag sällan att lägga hundralappar på doft utan nu använder jag upp de jag har.
Apropå dofter och 90-tal så minns jag en jul när min pojkvän (numera man) köpte två dofter till mig i julklapp, Lou Lou Blue och Tribú. Det var tider det
Tabac
Old Spice