Nervös inför ev uppsägning.
Ja, efter 6 som sjuksköterska/astma-kol sköterska på en vårdcentral så känner jag att jag inte står ut längre, Allt går på rutin och lär mig inte mycket nytt om dagarna, För det mesta är det även som att jobba mot en vägg med den nästan ständigt bristen på läkartider, irriterade och krävande patienter som inte förstår vilken rävsax man som ssk sitter i i telefonrådgivningen. Får de inte tid i telefon så kommer de ner fysiskt till vårdcentralen (som om det skulle trolla fram fler tider).
Första perioden med kris på jobbet så kämpade man på, även andra tredje och fjärde osv. Men denna gången kändes som droppen. Jag trivs dock med de flesta av mina kollegor men jobbet det känns inte roligt längre, Behöver nya utmaningen och vill utvecklas i min roll vilket jag inte gör just nu,
Har nu hittat ett jobb som jag tror jag kommer älska och slängde iväg en ansökan, efter 5 timmar ringde de och bokade in intervju. Fick lite panik efter det då allt gick så snabbt. Nu måste jag ju berätta för chefen. HUr ska jag berätta och lägga fram det? Känns som jag sviker min chef och kollegor om jag säger upp mig. Tänk om de blir besvikna att jag ev lämnar när vi redan har personalbrist?
Jag förstår att jag inte är den första som säger upp mig från min arbetsplats och nyligen slutade 2 av mina kollegor. Men känns ändå tufft,