• user1197

    Feber efter abort!!

    Hej, jag är en ung tjej som är 17 år och har precis gjort medicinsk hemabort denna vecka, när jag tog de 4 Cytotec tog jag en ibuprofen och en Alvedon samtidigt som de erbjudit. Jag började blöda inom 3 timmar men hade inte så ont. Dagen efter vaknade jag med 38 graders feber och det stod på pappret jag fått hem att det är normalt och ska gå över efter några timmar. Men nu vaknar jag andra dagen på morgonen (05:00) JÄTTEvarm i kroppen och med feber. Är detta normalt? Hur återhämtar jag mig? Vad ska jag göra??


    Hade uppskattat svar så fort som möjligt då jag inte kan somna om igen.


    Abort
  • Svar på tråden Feber efter abort!!
  • Anonym (1177)

    Ring till 1177 så får du prata med någon kunnig!

  • Anonym (I)

    Du fick förmodligen ett papper med telefonnummer du kan ringa om nåt känns konstigt. Ring och prata med dem! 


    behöver inte vara nån fara men bättre att ringa en gång för mycket. Ta hand om dig!

  • xnfsm

    Har du fått ut allt från livmodern undrar jag över? Det är viktigt. Sådant kan dom kolla med ultraljud. 


    Man brukar kunna få frossa och feber av cytotec. Men feber kan också vara tecken på infektion så var uppmärksam på att det inte håller i sig.

    var rädd om dig <3

  • user1197

    Jag fick ont i magen men efter jag gick på toa senare så märkte jag att det kom ut jättestora klumpar från mig, efter det försvann min feber och ont i magen :) antar att det var därför och tack för all stöd!

Svar på tråden Feber efter abort!!