Kort utan kredit
Vad finns d för kort som man kan sätta in pengar i förväg innan man handlar? Alltså utan kredit ? finns d såna längre
Vad finns d för kort som man kan sätta in pengar i förväg innan man handlar? Alltså utan kredit ? finns d såna längre
Ja. Vilken bank som helst, du sätter in pengar via en insättningmaskin på ditt ordinarir bankkonto och har ett vanligt Mastercard utan kredit som du handlar med.
Ja, det är klart det finns alla har inte kreditkort. Det heter betalkort (DebitCard)
TS lär syfta på förbetalda kort liknande presentkort men större möjligheter. Verkar finnas på Pressbyrån& 7-eleven.
Ja jag menar andra ställen än bank. Tror att vissa mataffärer har haftr d förut iaf o även vissa bensinbolag.
I norge finns det tydligen någon variant av presentkortkort där man köper för visst belopp o så gäller d i vissa affärer men då blir d ju begränsat
Tror inte fenomenet är så utbrett här, mer i andra länder men skulle kolla på ställena som jag föreslog =)
Ja jag menar andra ställen än bank. Tror att vissa mataffärer har haftr d förut iaf o även vissa bensinbolag.
I norge finns det tydligen någon variant av presentkortkort där man köper för visst belopp o så gäller d i vissa affärer men då blir d ju begränsat
ville flytta pengar från bankerna innan kraschen kommer men vill inte bli låst till nåt specifikr företag men verkar inte fgå då. Får väl köpa silver istället
ville flytta pengar från bankerna innan kraschen kommer men vill inte bli låst till nåt specifikr företag men verkar inte fgå då. Får väl köpa silver istället
Du verkar ha tänkt halvvägs. Sådana kort förvarar pengarna på samma banker du tror ska krascha. Vill du säkra upp har du självklart en del kontanter hemma och du ska självklart inte köpa silver utan guld.
Sen rent allmänt skulle Kronan krascha totalt och bli mer eller mindre värdelös i händelse av en total bankkollaps.
P.F.C. och Revolut är två exempel på förbetalda kort, där man sätter in pengar i förskott.
Ha ha ha ha
du verkar inte förstå vad som händer med banker nu