• Anonym (TS)

Resa, ensam tjej. Sjuk.

Önskar tips på billiga resmål.

Är utmattad så kommer i mest bara ligga på rummet, önskar en pool och fin natur att ta lugna prommenader i.

Inte intresserad av varken shopping, fest eller aktiviteter. Behöver komma bort och vila upp mig.

Har aldrig rest ensam och svag pga min sjukdom så det ska va något billigt och enkelt typ charter all inclusive alternativ. Och ett säkert ställe med tanke på allt som händer i världen.

Helst också något ställe där folk inte är så sociala och påflugna, jag behöver bara vara ensam och vila.

Några tips?

• Svar på tråden Resa, ensam tjej. Sjuk.
  • kioskvältare
    Anonym (TS) skrev 2023-02-08 19:59:45 följande:
    Resa, ensam tjej. Sjuk.

Önskar tips på billiga resmål.

Är utmattad så kommer i mest bara ligga på rummet, önskar en pool och fin natur att ta lugna prommenader i.

Inte intresserad av varken shopping, fest eller aktiviteter. Behöver komma bort och vila upp mig.

Har aldrig rest ensam och svag pga min sjukdom så det ska va något billigt och enkelt typ charter all inclusive alternativ. Och ett säkert ställe med tanke på allt som händer i världen.

Helst också något ställe där folk inte är så sociala och påflugna, jag behöver bara vara ensam och vila.

Några tips?

Var bor du och hur tänker du resa? Utomlands med charterflyg, är det det som gäller? Hur länge?
  • EmilijaPetrosiunaite

Områden runt Bottenviken kanske. Där kan vara trevligt och isen verkar ligga tjock på havet där enligt SMHI. Fårö är nog vackert vintertid och färjor verkar avgå. Gäller att kolla hotell eller dylikt då förstås, och hur man tar sig dit.

• Anonym (TS)
    kioskvältare skrev 2023-02-08 20:03:19 följande:
    Var bor du och hur tänker du resa? Utomlands med charterflyg, är det det som gäller? Hur länge?
    Tänkt utomlands, är rekommenderad sol, vila och väldigt lugna aktiviteter (lugna prommenader) utan stress och krav. Men känns lite läskigt då det i så fall blir första gången. Tänkt allt i från 1 - 4 veckor beroende på.
  • Anonym

Det finns inga billiga charterresor med all inclusive längre.
    Jag åker en vecka i slutet av april och betalar närmare 10 000.

• Anonym (TS)
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-08 20:16:11 följande:

Områden runt Bottenviken kanske. Där kan vara trevligt och isen verkar ligga tjock på havet där enligt SMHI. Fårö är nog vackert vintertid och färjor verkar avgå. Gäller att kolla hotell eller dylikt då förstås, och hur man tar sig dit.

Tack för svar! Tänkt utomlands till lite sol, men det du beskriver låter väldigt fint.
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2023-02-08 20:24:52 följande:

Det finns inga billiga charterresor med all inclusive längre.
    Jag åker en vecka i slutet av april och betalar närmare 10 000.

Okej. Men har du något tips på fint ställe som passar övriga önskemål? För att vila upp sig utan stress.
  • Anonym (Spa)

Fundera på ett spa i Sverige. Kanske inte sol, men säkerligen möjligheter till lugna promenader och mycket mer avslappnande än allt vad utlandsresor innebär.
    Var på Kanarieöarna en gång i mars. Rätt kyligt på kvällarna. Ouppvärmd pool som inte användes.

• EmilijaPetrosiunaite
    Anonym (TS) skrev 2023-02-08 20:24:54 följande:
    Tack för svar! Tänkt utomlands till lite sol, men det du beskriver låter väldigt fint.
    Jag har aldrig varit ditåt, men jag kollade lite på Malta, det var dyrt, från dryga 17000 och uppåt och där verkar vara 11 grader och regn just nu och det stämmer. Nordafrika kanske är bättre? Där finns ju några länder att välja på, i Algeriets huvudstad ser det enligt väderrapporterna ut att bli 17 grader och sol på måndag till exempel. Priserna var betydligt bättre i exempelvis Oran i Algeriet.
  • Anonym (Kvinna)

Paros på Cypern. Garanterat sol och bad. Lugnt och mycket vackert. Pris just nu vet jag inte.

• Anonym (Kvinna)
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-08 20:44:59 följande:
    Jag har aldrig varit ditåt, men jag kollade lite på Malta, det var dyrt, från dryga 17000 och uppåt och där verkar vara 11 grader och regn just nu och det stämmer. Nordafrika kanske är bättre? Där finns ju några länder att välja på, i Algeriets huvudstad ser det enligt väderrapporterna ut att bli 17 grader och sol på måndag till exempel. Priserna var betydligt bättre i exempelvis Oran i Algeriet.
    Malta har sol och varmt. Pratade med min kompis som bor där häromdagen.
  • Spucks

När vill du åka? Jag har varit i Bulgarien vid svarte havet för flera år sedan, det var fint där och i alla fall då var det ett av de billigaste ställen för solsemester. Men om du vill åka nu är det ju för kallt.
    I detta fallet är det snarare Afrika, men d
    å är folk ju oftas rätt social och pratsam, speciellt om reser ensam som kvinna.
    Kanarieöarna skulla funka om du kan vänta n
    ågon månad till. Jag var där en gång i början av April och det var sommarväder och man kunde bada i havet.

• EmilijaPetrosiunaite
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-02-08 20:49:56 följande:
    Malta har sol och varmt. Pratade med min kompis som bor där häromdagen.
    Se där, då kanske det vore ett alternativ för trådstartaren.
  • Anonym (Kvinna)

Ska du vara borta i flera veckor är det dyrare i Sverige än de flesta turistorter utomlands.

• Egon den stora

Budget är ju viktigt att veta. 
    Gillade Indien annars. Visserligen dyrt att komma dit men extremt billigt där. Lugnt och avslappnat.
    Varmt och skönt  

Svar på tråden Resa, ensam tjej. Sjuk.