• SGIOJaknlm2XD

Vilken tidning för en 8-årig pojke?!

Har en bror som är 8 år. Var i Uppsala häromdagen och köpte lite födelsedagspresenter där till honom.
    Funderar nu på att också beställa en prenumeration på en tidning, men VILKEN??? får ju inte bli fel, tänk om jag beställer världens mesigaste tidning =)
    Han är ju som sagt 8 år och det är ju lite känsligt i den åldern med flickor å allt!
    Jag funderar på Bamse eller Fortnite?! Är dessa bra? Andra förslag??
  • Svar på tråden Vilken tidning för en 8-årig pojke?!
  • Anonym (kamrat)
    SGIOJaknlm2XD skrev 2023-02-08 15:49:36 följande:
    Har en bror som är 8 år. Var i Uppsala häromdagen och köpte lite födelsedagspresenter där till honom.
    Funderar nu på att också beställa en prenumeration på en tidning, men VILKEN??? får ju inte bli fel, tänk om jag beställer världens mesigaste tidning =)
    Han är ju som sagt 8 år och det är ju lite känsligt i den åldern med flickor å allt!
    Kamratposten alla gånger! Rolig och även lite mer utmanande med reportage och intressanta artiklar. Bamse känns som lite för barnsligt för dagens 8-åringar. Fortnite är säkert poppis, men ganska enkelspårig kanske?
  • KatarinaNyström
    SGIOJaknlm2XD skrev 2023-02-08 15:49:36 följande:
    Kolla in på tinyurl.com/3wbr9u26. Där borde det finns lite att välja på.
  • Daenyras

Robot om han gillar TV-spel ! :D
    Bamse funkar alla dagar i veckan
    KP är han kanske för liten för än så länge (om det är känsligt med tjejer och kroppen)

• Tomelilla15

Även SvD s tidning junior är bra för den åldern. Går ett köpa på pressbyrån men går att kolla om det går att prenumerera på. 

• Anonym (Gis)

Har en son som är 8. Han hade inte uppskattat bamse. Bamse är för mindre barn. Däremot allt som har med hans intresse att göra, roblox, minecraft, båtar, historia. Även nyhetstidning för barn hade funkat. Så utgå från brorsans intressen, är han fotbollskille, datakille, gillar fiske etc

• Guppy

Våran son gillar Blixten McQueen och alla andra i Kylarköping. Han har prenumererat på ?Biöar? i flera år, han har fått det i julklapp. Då får man också med små leksaksbilar till varje nummer. Han fyller 12 snart.

• Anonym (?)

Varför inte fråga honom???

• Anonym (Kalle)

Vår numera 13-åring har sedan ca 8 år haft Kalle Anka (ibland ingår det även presenter vissa veckor OM det är i klickat vid beställning - gäller ALLA tidningar har jag lärt mig). Dessutom en prenumeration på Kalle = varje vecka i brevlådan. Köpa Kalle i affären = varannan vecka nytt nummer. 

Bamse hade han till cirka 7 år. 

Kamratposten är en superbra tidning, men skulle nog vänta något år. Vi hade den en period och vår då 8-åring tyckte den var för lite större barn. Vi nio/tio brukar de börja få lite koll på pubertet iom att en del får mens osv. 

Fortnite är nog roligt ett nummer eller två. Mer som en kul grej om du bara vill ge nåt enstaka nummer. 

Ytterligare ett alternativ kan vara Kalle Anka pocket om han fått in klämmen att läsa. 

• Anonym (jo)
    RaYzLeR skrev 2023-02-08 23:43:44 följande:

Är han för ung för 91:an tro?

JAG är för ung för 91:an, och jag är nästa 40.

TS, våra ungar har Kalle Anka, Kamratposten och LasseMaja
  • Anonym ((Kalle alla gånger!))

Håller med personen som tipsade om Kalle Anka. Suverän tidning att prenumerera på som kommer hem i brevlådan en gång i veckan. 

Min son är tio år och har läst Kalle Anka sedan han var ganska exakt sju och ett halvt. Fram till dess var det Bamse som gällde, men från en dag till en annan var den för barnslig och det enda som gällde var alltså Kalle! :) 

PS. Gillar han Kalle kan man också hitta många gamla tidningar på loppis för en billig slant. I dag är det så mycket annat som drar, så det är ju toppen om man hittar något som de gillar att läsa så de får in lite läsflyt. :) 

Svar på tråden Vilken tidning för en 8-årig pojke?!