• Dukallarmigdrömmare

Hur mår ni andra i v 15/16? Känner mig ogravid.

Är i v 15, går in i v 16 imorgon och känner mig helt ogravid. Magen har växt lite men det är allt. Med dottern kände jag henne vid det här laget.
    På kub fick jag reda på att moderkakan ligger i framvägg den här gången så det kan väl förklara varför jag inte känner något ? Kanske två ggr i veckan får jag ett sprattel som skulle kunna va bebisen.

Hur mår ni andra i dessa veckor ? Känner ni bebisen ? Känns ju som jag inbillat mig allt, även om jag vet att det inte är så.

• Svar på tråden Hur mår ni andra i v 15/16? Känner mig ogravid.
  • Villvaraanonym83
    Dukallarmigdrömmare skrev 2023-02-07 11:52:31 följande:
    Hur mår ni andra i v 15/16? Känner mig ogravid.

Är i v 15, går in i v 16 imorgon och känner mig helt ogravid. Magen har växt lite men det är allt. Med dottern kände jag henne vid det här laget.
    På kub fick jag reda på att moderkakan ligger i framvägg den här gången så det kan väl förklara varför jag inte känner något ? Kanske två ggr i veckan får jag ett sprattel som skulle kunna va bebisen.

Hur mår ni andra i dessa veckor ? Känner ni bebisen ? Känns ju som jag inbillat mig allt, även om jag vet att det inte är så.

Hej!

Jag går in i vecka 17 imorgon och jag har mått väldigt illa och varit väldigt trött och det har börjat släppa nu precis som det gjorde vid denna tidpunkt under min första graviditet. Min moderkaka ligger också i framvägg (den låg i bakvägg sist) men jag har börjat känna bebisen sedan en vecka tillbaka. Magen växer och jag är förstoppad och andfådd, så jag känner mig gravid. Snart har du RUL och då får du ju se den lilla guldklimpen, vilket ju kan vara skönt när man inte längre känner sig gravid. Vet du om du väntar en pojke eller en flicka? :)
  • Anonym4848

Nu är visserligen vår dotter 1 år, men jag kände mig inte gravid på hela tiden typ. Inte före v 28-30 minst iaf då det blev svårare med skor och strumpor osv. Moderkakan fram, kände rörelser från v  20 typ men vet inte ens hur man "känner sig gravid"? :D Magen syntes kanske lite först i v 25-26.

• Dukallarmigdrömmare

Tack för era svar 🙂 nu har jag känt något litet de senaste dagarna men bara nån petning osv . Går in i v 17 på onsdag. Tog fram min doppler (brukar sällan lyssna) för se om jag hör några dunsar (rörelser) och det gjorde jag men kände ingenting i magen. Och för första gången fick jag in hjärtljuden ❤️ så nu är jag lugn att den fortfarande lever.

Villvarasnonym: nej vet inte om det är en tjej eller kille men enlig nub en tjej . Vet du vad din är ?

• Villvaraanonym83
    Dukallarmigdrömmare skrev 2023-02-13 20:35:08 följande:

Tack för era svar 🙂 nu har jag känt något litet de senaste dagarna men bara nån petning osv . Går in i v 17 på onsdag. Tog fram min doppler (brukar sällan lyssna) för se om jag hör några dunsar (rörelser) och det gjorde jag men kände ingenting i magen. Och för första gången fick jag in hjärtljuden ❤️ så nu är jag lugn att den fortfarande lever.

Villvarasnonym: nej vet inte om det är en tjej eller kille men enlig nub en tjej . Vet du vad din är ?

Vad skönt, då kan du slappna av lite. Hjärta Jag går in vecka 18 på torsdag och känner min bebis lite då och då, trots moderkakan i framvägg. Det är dock min andra graviditet, så det brukar ju kännas tidigare då. :) Vi väntar en flicka, så mysigt. Glad
  • Dukallarmigdrömmare
    Villvaraanonym83 skrev 2023-02-14 08:54:34 följande:
    Vad skönt, då kan du slappna av lite. Hjärta Jag går in vecka 18 på torsdag och känner min bebis lite då och då, trots moderkakan i framvägg. Det är dock min andra graviditet, så det brukar ju kännas tidigare då. :) Vi väntar en flicka, så mysigt. Glad
    Grattis till lilltjejen i magen 👶 ska på ul den 13 mars så då hoppas vi få reda på vad det är. Inte för det spelar någon roll men kul att veta ändå. Då fick ni veta könet tidigt ? 
  • Villvaraanonym83
    Dukallarmigdrömmare skrev 2023-02-14 09:14:07 följande:
    Grattis till lilltjejen i magen 👶 ska på ul den 13 mars så då hoppas vi få reda på vad det är. Inte för det spelar någon roll men kul att veta ändå. Då fick ni veta könet tidigt ? 
    Tack! Hjärta Vi fick "dåliga" siffror på KUB, så vi fick göra NIPT och då fick vi veta kön i samband med det + det viktigaste av allt: att bebisen var frisk och mådde bra. Glad Vad spännande med ultraljud, vi har RUL den 2/3. Har du någon känsla för vilket kön det kan vara?
  • Dukallarmigdrömmare
    Villvaraanonym83 skrev 2023-02-14 10:06:00 följande:
    Tack! Hjärta Vi fick "dåliga" siffror på KUB, så vi fick göra NIPT och då fick vi veta kön i samband med det + det viktigaste av allt: att bebisen var frisk och mådde bra. Glad Vad spännande med ultraljud, vi har RUL den 2/3. Har du någon känsla för vilket kön det kan vara?

Ok då förstår jag 🙂 så skönt att allt var bra. Är själv född 83 så trodde jag skulle få dåliga siffror på kuben. Funderade till och med få att göra nipt privat men skippade det sen. 

Tror det är en tjej till, har en dotter, men vi får se 🙂 då är det inte så långt kvar till ditt ul ! ❤️ 

Känner du mycket varje dag ? Känner bebisen varje dag nu men ibland bara nån puff eller två. 

• Villvaraanonym83
    Dukallarmigdrömmare skrev 2023-02-16 14:48:46 följande:

Ok då förstår jag 🙂 så skönt att allt var bra. Är själv född 83 så trodde jag skulle få dåliga siffror på kuben. Funderade till och med få att göra nipt privat men skippade det sen. 

Tror det är en tjej till, har en dotter, men vi får se 🙂 då är det inte så långt kvar till ditt ul ! ❤️ 

Känner du mycket varje dag ? Känner bebisen varje dag nu men ibland bara nån puff eller två. 

Vad skönt att du slapp NIPT, väntan var olidlig. Men nu när det är gjort är jag såklart nöjd och glad. Ska bli mysigt med två tjejer. :) Ja, snart är det dags för rul och det ska bli mysigt att se den lilla igen. Hon buffar runt lite varje dag runt lunch, har moderkakan fram så trodde att jag skulle få vänta ett par veckor till innan jag kände något. Vad mysigt att du också känner din bebis. Hur gammal är din dotter? :)
  • Dukallarmigdrömmare
    Dottern är 8 år så blir lite åldersskillnad, hur gammal är er ? 🙂 bara för det har jag inte känt bebisen sen i förgår, blir så nojjig. Trots jag vet att det är normalt att inte känna varje dag än och särskilt inte när moderkakan är i framvägg. Kan ju inte lyssna på dopplern för ofta bara för jag blir nojoh.
  • Villvaraanonym83
    Dukallarmigdrömmare skrev 2023-02-19 16:20:22 följande:
    Dottern är 8 år så blir lite åldersskillnad, hur gammal är er ? 🙂 bara för det har jag inte känt bebisen sen i förgår, blir så nojjig. Trots jag vet att det är normalt att inte känna varje dag än och särskilt inte när moderkakan är i framvägg. Kan ju inte lyssna på dopplern för ofta bara för jag blir nojoh.
    Då blir det nästan som en sladdis ju. Kul! :) Min dotter är 15 månader, så det blir 20 månader mellan tjejerna. Jag hoppas att de kommer att ha glädje av varandra. :)

Jag förstår att du blir nojig, men så här tidigt i graviditeten har ju bebisen så mycket utrymme, så det är inte alls konstigt att du inte känner den hela tiden. Jag blev igångsatt på bf pga minskade fosterrörelser, men då hade vi varit inne flera gånger och läkarna hade konstaterat att hon var slö. Så du ska självklart alltid lita på din magkänsla, men det finns ju dem som inte ens känt första sparken i den veckan som vi är i nu. :) 
Svar på tråden Hur mår ni andra i v 15/16? Känner mig ogravid.