• Anonym (Usch, så pinsamt och så skall folk känna av denna lukt på mig :()

Jag luktar unket någonstans...

Jag luktar illa/unket någonstans. Som om jag inte duschat på flera dagar. Men jag har duschat varje dag. När jag tar av mig alla kläder och luktar på mig själv, så känner jag ingenting. Jag försöker lukta på dem kläder jag har på mig, men ingenting känns. Men när jag tar på mig kläderna, så luktar det någonting. När jag böjer ner huvudet nära mot kroppen, känns det ingenting.

Vad är det frågan om?

Jag luktar någonstans.

• Svar på tråden Jag luktar unket någonstans...
  • Anonym (Uteslut)

Lite tips:

1. Fråga någon du litar på som kan lukta av dig.
    2. Kontrollera tvättmaskinen, tvätta sedan kläderna 60 grader med ÄTTIKA och bra tvättmedel. Torka kläderna ordentligt 
    3. Duscha ordentligt, köo en ny duschsvamp/vante och peela hela kroppen, raka det du rakar, annars använd rätt tvål till rätt kroppsdel (intimolja/intimtvål, bra kroppstvål med rätt ph)
    4. Borsta tänderna, tandtråda, skrapa tungan 
    5. Ät bra hälsosam mat, drick lagom mkt vatten.

Luktar du fortfarande unket efter detta betetusan vad det kan vara, överaktiva sinnen? Biverkning efter covid 19?

Vet hur jobbigt det kan va med lukter... hoppas du finner lösning.

• Anonym (Uteslut)

Glömde

* tvätta öronen ordentligt o veck och bakom och skrubba hårbotten. Om du har piercingar så gör rent dom med sprit. Piercingar, och öron kan lukta unken ost.

• Anonym (hmm)

Har du testat att inte lägga kläderna på samma ställe och i en hög? 

Lägg dom på tvätt gallret och lukta innan du tar på dig dom igen. Luktar dom då så luktar du ju ifrån kroppen bara det att du är van vid lukten att du inte känner av det. Det kan vara något som du äter som får det att lukta. 

När jag som ex dricker öl eller liknande så kan jag tycka att kläderna kan lukta kiss bara jag har svettats i samband med att alkoholen går "ur kroppen".. Då syftar jag t om på t-shirten.

• BuoBä

Det är ganska vanligt att (särskilt mörka) kläder med syntet i (lycra tex) börjar lukta unket när man haft på dem en stund så de värmts upp. 

Är det riktigt illa så lägg dem i blöt i en hink med vatten där du tillsätter ett par deciliter ättika, låt ligga i ett par timmar och tvätta sedan som vanligt. 
    Som "regelbundet underhåll" kan man tvätta kläderna i maskinen som vanligt, men tillsätta ca en deciliter ättika. Jag brukar hälla den i en tvättboll, och hälla tvättmedlet i facket men man kan göra lite som man vill. Vissa tar ättika istället för sköljmedel tex.

Det är också viktigt att torka kläderna så fort det går, tex genom att hänga upp dem glest. 

Ta också för vana att lämna luckan till tvättmaskinen öppen på vid gavel mellan tvättarna, annars kan det börja lukta där. Lösningen på det är också ättika. Är det illa så kör en tom maskin så varmt det går, med enbart en deciliter ättika i tvättmedelsfacket. 

• Anonym (lukt)

Byter du ALLA kläder varje dag? Om inte, börja med det.

• Citronella

Gammal svettlukt kan komma fram i kläder när de blir varma. Tvätta kläderna i ättika och se om det blir bättre. Är lukten för ingrodd kan man behöva kasta kläderna. 

• Anonym (Farmor)

Kolla Din navel, använd tops

Svar på tråden Jag luktar unket någonstans...