• Kickan73

Svagare streck....

Idag är min riktiga testdag (har gjort IVF). Testade igen och ser nu att testet blivit svagare sedan fredags. Så det är antagligen ett nytt tidigt missfall tror jag. :(

Någon som varit med om att testet blivit svagare någon dag för att sedan öka igen, eller är det med stor sannolikhet ett tidigt missfall?

Så här ser min missfalls historia ut:
    -03 gravid med IVF nr 1 m. blödningar v 5+5 tidigt MA (blev skrapad)
    -03 gravid med IVF nr 2 m. blödningar v 5+5, blev sjukskriven och fick sonen :)
    -05 naturligt gravid!!! precis efter amningen avslutats men fick blödningar v 5+5 och mf
    -05 frysförsök som slutade med att jag testade neg.
    -06 gravid med IVF nr 3 men nu svagare streck

Tycker ni inte att det är märkligt att jag tre gånger fått blödningar på precis samma dag?
    Vad krävs för att man ska få göra en missfallsutredning? Är det 3 mf på raken? För då är jag tvungen att gå igenom en till IVF som kanske leder till graviditet och därefter mf. Jag fyller 33 i år och känner mig lite stresad i och med att jag så lätt får missfall. Lär ju inte bli bättre med åldern...

Usch, så jobbigt...
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Svagare streck....
  • noon

Hej! Usch vad jobbigt du har det just nu. Känslan av ovisshet är hemsk.
    Jag fick utredning efter mitt tredje mf. Det ska alla ha rätt till. Det där med strecken är väl olika vilken tid du tar det på? Boka en tid på måndag eller åk till akuten idag för att få ett besked. Jag önskar lycka till och skickar styrkekramar!

• TheBlueRose

aha,,,TS du har en son sedan tidigare.

Det kan vara så att det är din son som har satt igång ditt immunförsvar. Att du får mf i vacka 5+5 tyder starkt på att något är galet..

Du har rätt till en utredning efter 3st mf....

• Kickan73

Tack för era snabba svar!
    Vart jag än läser, så står det att man måste ha 3 missfall i följd. Jag har 1 + 2. Tre totalt men inte i följd. Känner verkligen inte för att hoppa på en till IVF för att därefter ev. göra utredning. Tar så mycket kraft. Vi går privat hos Öresundskliniken. Vet ni om en missfallsutredning även den går att göra privat?
    Jag tycker att väntetiden är värst...

• TheBlueRose

Japp, en mf-utredning går att göra privat.....

Nej, dom behöver INTE vara i följd....

• noon

Har du läst om Dr Christiansen i Köpenhamn?

Svar på tråden Svagare streck....