• Mirosen

Gravid svullen I bihålorna + lock för örat

Hej, 

Är gravid (v.18) med mitt andra barn. Precis som förra graviditeten har jag varit täppt i näsan. Men denna gång är jag svullen I hela bihålorna, så pass att jag nu också har lock för ena örat.. 
    Är det någon som känner igen sig och vad kan man göra? Nässpray hjälper ju endast mot själva nästäppan. Försöker också vara lite sparsam med det då jag lätt blöder näsblod nu. 
    Det börjar bli irriterande att höra sina hjärtslag och att allt låter burkigt Obestämd

• Svar på tråden Gravid svullen I bihålorna + lock för örat
  • Kewi

Ja Jag har haft exakt så! NÄSSKÖLJ hjälpte mig direkt!

• Mirosen
    Kewi skrev 2023-02-05 08:53:48 följande:

Ja Jag har haft exakt så! NÄSSKÖLJ hjälpte mig direkt!

Ah, en sån där kanna? Som typ ser ut som en Aladin-lampa? 😅
  • Kewi
    Mirosen skrev 2023-02-05 09:01:44 följande:
    Ah, en sån där kanna? Som typ ser ut som en Aladin-lampa? 😅
    Exakt 😂 jag var täppt/svullen i ca 3 månader, gjorde sedan nässkölj i två dagar och all svullnad/täppthet försvann helt 🙌 sjukt obehagligt dock 😅
  • Mirosen
    Kewi skrev 2023-02-05 09:40:42 följande:
    Exakt 😂 jag var täppt/svullen i ca 3 månader, gjorde sedan nässkölj i två dagar och all svullnad/täppthet försvann helt 🙌 sjukt obehagligt dock 😅
    Kört nu en gång med kanna och herrejesus vad ögonen rann 🤣 Får köra på några dagar och ser om det släpper. 
    Tack för tips 🙂
  • Kewi
    Mirosen skrev 2023-02-05 16:30:27 följande:
    Kört nu en gång med kanna och herrejesus vad ögonen rann 🤣 Får köra på några dagar och ser om det släpper. 
    Tack för tips 🙂
    Haha fy de obehagligt! Hoppas det hjälper dig också! 😊🙏
  • Quakka

Har haft täppt näsa och lock för öronen genom hela graviditeten, nässpray är det enda som tagit bort min nästäppa, men locket har jag fått stå ut med från vecka 10 tills idag då jag är i vecka 40+6🤣 hoppas det försvinner snabbt efter förlossningen, det försvinner för en liten stund om man lutar huvudet framåt (som upp och ner) Men kommer tyvärr ofta snabbt tillbaka :/ hoppas du slipper ha det genom hela! 

• Mirosen

Det visade sig vara en öroninflammation.. Började blöda från örat. Så går på antibiotikakur 😅
    Mest störande är nog pulsen man hör konstant.

Svar på tråden Gravid svullen I bihålorna + lock för örat