• Anonym (Tyngd)

Vems känsloliv är är viktigast?

Man kan ofta se hur kvinnor rättfärdigar olika beteenden när de har fått känslor för nån. De har rätt att göra på ett visst sätt, just för att känslorna är så starka. Kvinnorna vill ha nåt. Måste ha det också. Nu.
    Om en man skulle göra samma sak, då är det inte alls samma sak.
    Verkligen inte.

Vems känslor tycker du är mest värda, och viktigast, om man känner att man har starka känslor och vill ha nån?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vems känsloliv är är viktigast?
  • Anonym (Fel.)
    Anonym (Tyngd) skrev 2023-02-04 12:50:25 följande:
    Vems känsloliv är är viktigast?

Man kan ofta se hur kvinnor rättfärdigar olika beteenden när de har fått känslor för nån. De har rätt att göra på ett visst sätt, just för att känslorna är så starka. Kvinnorna vill ha nåt. Måste ha det också. Nu.
    Om en man skulle göra samma sak, då är det inte alls samma sak.
    Verkligen inte.

Vems känslor tycker du är mest värda, och viktigast, om man känner att man har starka känslor och vill ha nån?

Det är sjukt som du håller på. Du har så fel men det kommit du inte begripa. Varför starta en omröstning om sånt du redan vet svaret på och dessutom ger "svaret" i inledningen? 
    Obegripligt att du inte är blockad för evigt. 
  • Anonym (Plutt)

Svara inte på hans idiotiska trådar. Låt dem självdö. Han är sjuk och kommer aldrig att ändras.

• Anonym (Draksoppa!)

Never ending story

• Anonym (Kvinnans)

Kvinnans vill jag hävda. Hon är vanligtvis lite mer känslig och påverkas lite mer av rejektion och otillräcklig bekräftelse än honom.

Nu finns det ändå en hel del väldigt känsliga män som reagerar med våld, övergrepp osv. av samma men den typen bör inte något anpassas efter utan normalpersonen. Då är kvinnan lite känsligare därför är hennes känslor lite viktigare än hans.

Betyder inte att hans känslor är oviktiga, bara lite mindre viktiga än hennes.

• Anonym (Draksoppa!)
    Anonym (Kvinnans) skrev 2023-02-04 16:39:44 följande:

Kvinnans vill jag hävda. Hon är vanligtvis lite mer känslig och påverkas lite mer av rejektion och otillräcklig bekräftelse än honom.

Nu finns det ändå en hel del väldigt känsliga män som reagerar med våld, övergrepp osv. av samma men den typen bör inte något anpassas efter utan normalpersonen. Då är kvinnan lite känsligare därför är hennes känslor lite viktigare än hans.

Betyder inte att hans känslor är oviktiga, bara lite mindre viktiga än hennes.

Det är nog väldigt individuellt från person till person och man/kvinna, så jag tycker det är dumt att generalisera.
  • Anonym (Kvinnans)
    Anonym (Draksoppa!) skrev 2023-02-04 16:56:45 följande:
    Det är nog väldigt individuellt från person till person och man/kvinna, så jag tycker det är dumt att generalisera.
    Tycker jag med, men att bråka med TS är värt lite dum generalisering :)
Svar på tråden Vems känsloliv är är viktigast?