• BeBey

Extra lång hår utan frisyr "up do" i bassäng/äventyrsbad

Idag var jag på äventyrsbadet och såg en kvinna (cirka 30 år) med extra lång hår (utan frisyr med hårspänne) i bubbelbadkar... Håret simmade överallt vattnet att det var omöjligt att sitta ner med och också personligt för mig det känns oetisk och någonting "fuj" att simma i en främlings hår.... Jag tänker det är orespektfull mot andra personer som också simma och bada. 
    Jag har också långa hår och alltid gör de upp med hårspänne. 
    Det gäller också bassäng. 

Valde fråga, är det ok att vara i bassäng med lång hår utan  "up do" eller nej? Hur är det för dig, känner du också obehagligt när du ser en kvinna med lång hår i bassäng eller nej?

• Svar på tråden Extra lång hår utan frisyr "up do" i bassäng/äventyrsbad
  • Anonym (B)

Inget som hade stört mig. Folk fäller hår överallt på sådana platser ändå.

• BeBey
    Anonym (B) skrev 2023-02-03 21:26:56 följande:

Inget som hade stört mig. Folk fäller hår överallt på sådana platser ändå.

Tack för svar! :)
  • Anonym (Lina)

Mitt pubishår mäter nästan 70 cm och går liksom inte att kontrollera med bikini-underdel. Det kommer ut åt alla håll och ligger dår och flyter. Menar du att jag ska begränsa min peronliga rörlighet pga det?

• Spucks

Jag förstår inte vad det har med etik att göra, men ja, jag tycker man borde ha tofs när man har långa hår och badar/simmar. Det blir mindre hår som flyttar rund i bassängen då och som du beskriver det är det ju störande när man har väldigt långt hår som flyttar runt en som en gigantisk gloria. 

Det är ju delvis trångt och vill man komma förbi får man denna persons hår på sig. Men kanske om flera personer skiter i det och går förbi ändå och blir invecklad i hennes hår, kommer hon fatta så småningom. Om enbart för att det blir obekväm för henne själv.

Svar på tråden Extra lång hår utan frisyr "up do" i bassäng/äventyrsbad