• Anonym (Något besviken skribent)

Får man inte klaga på myndighetshantering under denna rubrik?

Igår skapade jag en tråd som rör hur socialtjänsten hanterar tillfälliga och/eller permanenta omhändertaganden av barn. Jag framförde i mitt tycke saklig kritik, men med vårdat språk och utan att vara otrevlig eller hänga ut någon personligen, eller nämna någon specifik kommun. Jag ifrågasatte bara arbetssättet. 

Döm om min förvåning då jag fick hela tråden bortplockad och blev avstängd under 24 timmar. "Detta för att mitt inlägg inte tillför diskussionen något, utan bara skapar kaos och osämja". Känns ju smått surrealistiskt faktiskt. Vadå inte tillför diskussionen något? Var ju för sjutton jag som startade den! Känns ju närmast som ett autogenererat svar...

Fick ett meddelande till min mail med texten att meddelandet inte går att svara på. Finns det ingen möjlighet att komma i kontakt med någon moderator eller liknande? 

Förstår inte vilken regel jag skulle brutit emot faktiskt. 

• Svar på tråden Får man inte klaga på myndighetshantering under denna rubrik?
  • Anonym (,-hïpnhiko+å)

Jag tycker ofta att det modereras lite hipp som happ här, vissa inlägg godkänns fast jag tycker de är rena påhopp eller totalt ot, andra inlägg tas bort fast ingen annan än moderatorerna begriper varför. Och nej, man kan inte ifrågasätta eller få kontakt med någon moderator kring det direkt. Man kan dock skiva meddelande till någon av moderatorerna, men jag misstänker att de inte säger nåt om sådana saker ändå så...

• Tow2Mater

Var det tråden som undrade om de kunde omhänderta barn hur som helst? Eller skapade du en senare tråd med saklig kritik, for den forsta hade inget sakligt alls.

Anonym (,-hïpnhiko+å) skrev 2023-02-02 18:19:30 följande:

Jag tycker ofta att det modereras lite hipp som happ här, vissa inlägg godkänns fast jag tycker de är rena påhopp eller totalt ot, andra inlägg tas bort fast ingen annan än moderatorerna begriper varför. Och nej, man kan inte ifrågasätta eller få kontakt med någon moderator kring det direkt. Man kan dock skiva meddelande till någon av moderatorerna, men jag misstänker att de inte säger nåt om sådana saker ändå så...

Ja, klart irriterande är det ju i vart fall. Känns ju som rena totalitära metoderna. Till saken hör att jag fick väldigt många intressanta svar. Människor som delade samma erfarenheter som jag. Man undrar ju på vilka grunder tråden plockades bort. Jag tycker inte den var urspårad på något vis. 
    Tow2Mater skrev 2023-02-02 18:21:43 följande:

Var det tråden som undrade om de kunde omhänderta barn hur som helst? Eller skapade du en senare tråd med saklig kritik, for den forsta hade inget sakligt alls.

Ja, det var den tråden. Vad var osakligt menar du? 
  • Tow2Mater
    Anonym (Något besviken skribent) skrev 2023-02-02 18:31:04 följande:
    Ja, det var den tråden. Vad var osakligt menar du? 
    Allt. Du kom ju bara en allmän utslängd fråga om de kunde omhänderta barn hur som helst. Ingen link till något, inget exempel eller nånting. Svaret på din fråga är ja, eller nej. Beroende på vem du frågar. Tråd kan stänga.
    Tow2Mater skrev 2023-02-02 18:50:14 följande:
    Allt. Du kom ju bara en allmän utslängd fråga om de kunde omhänderta barn hur som helst. Ingen link till något, inget exempel eller nånting. Svaret på din fråga är ja, eller nej. Beroende på vem du frågar. Tråd kan stänga.
    Så alla trådar utan länkar anser du kan stängas? I sådana fall skulle ju 99,9% av alla trådar kunna stängas här på Familjeliv. 

Man måste ju kunna skapa diskussionstrådar där man delar erfarenheter osv, utan att de ska stängas på oklara grunder. 

Vi verkar ju trots allt vara några som har erfarenhet av det här och varit utsatta. Vill du inte delta i diskussionen går det ju bra att scrolla vidare. 
  • Moderator

Hej TS något har blivit galet i hanteringen. Den skulle inte tas bort. Jag ser till att den läggs upp igen. Mvh Admin

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
Svar på tråden Får man inte klaga på myndighetshantering under denna rubrik?