Kortkort mitt i vintern
Igår (tisdag) morse när jag skulle ta bussen till jobbet, steg det samtidigt med mig på en ung tjej som hade en kjol på sig som var bland det kortaste jag någonsin sett. Den gick nog nästan ända upp till ändan. Inte snäv utan veckad (typ). Och ännu märklgare var att hon såvitt jag kunde se var barbent! Hon hade en pälsliknande kappa på sig som dock slutade ovanför kjolkanten.
Hon steg av bussen vid en gymnasieskola, där jag antar att hon går.
Jag blev synnerligen upplivad av detta. Jag medger att jag är en gammal snuskgubbe som gärna ser att alla kvinnor, unga och gamla, är klädda i kortkort jämt .
Icke desto mindre var ju detta klädval lite konstigt. Det är ju mitt i vintern och det var minusgrader, om än inte jättemånga, och hon måste ha frusit de få minuter hon stod och väntade på bussen. Och hon måste ha väckt uppmärksamhet på skolan, inte alltid positiv, och hon kan ha fått svårigheter med t.ex. påträngande killar. (Men jag hoppas förstås allt gick bra för henne.)
Jag undrar därför om hon klädde sig så pga. något vad, rollspel eller något liknande, kanske efter ha spelat Sanning eller konsekvens, eller något. sådant. För jag har (tyvärr, även om jag inte vill at hon ska frysa :) ) svårt att tänka mig att det var hennes normala klädsel en skoldag på vintern.
Vad tror ni?