• fiaaa89

BIM +14, testar negativt

Hej, undrar om någon här är eller har varit i samma sits. Jag hade (enligt min beräkning och app) ägglossning 1e januari och hade då sex på morgonen. Jag har haft extremt regelbunden mens de senaste 8 åren sen jag slutade med p-piller (prick på beräknad dag eller max en dag försenad). Jag har nu gått över 14 dagar med mensen och det finns inga som helst tecken på att den är eller har varit på väg. Jag har tagit 4 gravtest och alla visar tydligt negativt. Kan det vara så att jag aldrig hade ägglossning den 1e och att då mensen uteblir helt denna månad? Jag har aldrig tidigare haft en utebliven mens i min cykel på dessa 8 år som jag varit utan p-piller, så det känns så himla konstigt att det just denna gång, när jag har sex prick på min beräknade ägglossning (vi försöker inte aktivt att få barn, men hade blivit glada om det skedde), så uteblir mensen? Vet liksom inte vad man ska tro. Jag har läst att stress osv kan påverka, men jag har känner mig hur lugn som helst och mår prima, så det känns liksom inte som att det skulle vara det heller. Har inga typiska gravid symptom men kan känna mig lite "udda" i nedre magen då och då, och kanske något ömma bröst. Har en lång resa inplanerad i sommar så börjar bli lite stressad över allt och vill ju självklart vara säker på att jag faktiskt inte är gravid. 

Någon som känner igen sig? Ska jag fortsätta testa då och då, kontakta gynekolog, eller bara fortsätta vänta? 

• Svar på tråden BIM +14, testar negativt
  • Syskonförsök

Vad har du tagit för tester? Ingen antydan till skugga ens på dem? 

det finns flera gamla trådar med många som testat plus sent. om du faktiskt hade ägglossning är du troligtvis gravid men det är ju svårt att veta om du varken tagit ägglossningstest eller tempat? 

du får kanske bara anta att mensen hoppat över en gång och se om du inte får mens när det borde vara dags igen?

• fiaaa89

Har testar med Clearblue Rapid Detection och tyckte inte att jag kunde ana någon skugga. Tog inget ägglossningstest denna gång så det är ju möjligt att det inte skedde denna gång då, trots att det känns lite konstigt då jag aldrig tidigare haft en utebliven blödning i cykeln.

Men japp som du säger, det är nog bäst att vänta och se om mensen kommer i nästa vända. Tack för svar :)

• Jag är bara jag

Du hade antingen ingen äl alls eller betydligt senare äl än du trodde. Man kan inte ens passera BIM utan att vara gravid. Oavsett när äl inföll kommer mensen när den ska ifall man inte blivit gravid. Avvakta ett tag till du. Via vanliga vården går det inte söka hjälp förrän man varit utan mens ett halvår så i så fall får du gå privat.

• Maymom

Gissar på utebliven äl. Min mens var 10 dagar sen förrförra cykeln och väldigt sparsam när den kom, tempade några dagar, men inte alla pga feber, och den steg nog aldrig den cykeln.
    cykeln efter blev kortare då nästa ÄL kom där den borde ha kommit om den första kommit normalt.

• Anonym (Ägget)

Skulle tro att du antingen fick ägglossning betydligt senare och alltså inte passerat BIM än, alternativt att du inte fick ägglossning alls. Helt normalt och drabbar ofta kvinnor 1-2 gånger per år. Vissa får mens senare, mer sparsam mens osv. Andra får ingen mens alls utan får ägglossning tillsist och mens som vanligt om man inte blir gravid då förstås. 

Jag har varit med om båda delarna trots att jag typ alltid har regelbunden mens och ägglossning i vanliga fall. Cykeln kan förändras över tid också. 

• fiaaa89

Tack för svar alla, lutar åt utebliven ägglossning då kanske. Får avvakta och se helt enkelt :)

Svar på tråden BIM +14, testar negativt