BIM +14, testar negativt
Hej, undrar om någon här är eller har varit i samma sits. Jag hade (enligt min beräkning och app) ägglossning 1e januari och hade då sex på morgonen. Jag har haft extremt regelbunden mens de senaste 8 åren sen jag slutade med p-piller (prick på beräknad dag eller max en dag försenad). Jag har nu gått över 14 dagar med mensen och det finns inga som helst tecken på att den är eller har varit på väg. Jag har tagit 4 gravtest och alla visar tydligt negativt. Kan det vara så att jag aldrig hade ägglossning den 1e och att då mensen uteblir helt denna månad? Jag har aldrig tidigare haft en utebliven mens i min cykel på dessa 8 år som jag varit utan p-piller, så det känns så himla konstigt att det just denna gång, när jag har sex prick på min beräknade ägglossning (vi försöker inte aktivt att få barn, men hade blivit glada om det skedde), så uteblir mensen? Vet liksom inte vad man ska tro. Jag har läst att stress osv kan påverka, men jag har känner mig hur lugn som helst och mår prima, så det känns liksom inte som att det skulle vara det heller. Har inga typiska gravid symptom men kan känna mig lite "udda" i nedre magen då och då, och kanske något ömma bröst. Har en lång resa inplanerad i sommar så börjar bli lite stressad över allt och vill ju självklart vara säker på att jag faktiskt inte är gravid.
Någon som känner igen sig? Ska jag fortsätta testa då och då, kontakta gynekolog, eller bara fortsätta vänta?