• fluffycookie

2 mens på en månad?!

Jag känner att jag snart blir galen på detta. Min cykel är lång, 36 dagar, och rätt regelbunden men denna månad har den helt fått fnatt. Fick mens 14-16 jan, enligt min vanliga cykel. Precis en vecka efter att mensen startat fick jag peak i ägglossning, vilket är ovanligt och nu, exakt en vecka efter peak, fick jag mens igen. På tre veckor har jag alltså blött två gånger och haft ägglossning.

Googla ger knappast några svar och förklimakteriet har jag svårt att tro att jag plötsligt gått in i (35 bast) men det kan väl heller inte vara missfall när ägget inte ens hunnit fästa? Det är heller inte en nidblödning, det är för mycket och för rött och mina bröst slutade göra ont när blödningen kom.  

Knappast att det förändrar något men skulle gärna vilja förstå. Någon som vet? Känner mig så misslyckad just nu. 

• Svar på tråden 2 mens på en månad?!
  • Anonym (Fundersam)

Hur mycket blödde du vardera gång? En del får blodiga flytningar runt ÄL och du kan ha haft tidig ÄL eller att den inte kom igång trots utslag och att "blödningen" då inföll vid den riktiga ägglossningen, eller så har du extremt kort cykel denna gång.

• fluffycookie

Blöder alltid lite så den första normala var två dagar och denna är lite kraftigare så det kan inte räknas som flytning. Jag som var så lycklig dag 1 för att det kunde vara en nidblödning Foten i munnen

• Anonym (Fundersam)
    fluffycookie skrev 2023-01-30 14:20:52 följande:

Blöder alltid lite så den första normala var två dagar och denna är lite kraftigare så det kan inte räknas som flytning. Jag som var så lycklig dag 1 för att det kunde vara en nidblödning Foten i munnen

Ja jag har tyvärr inga bra svar åt dig men det blir säkert bättre nästa månad :)
Svar på tråden 2 mens på en månad?!