Självskadebeteende eller vad?
Hej,
Jag är en person som egentligen har det bra. Men jag förstör allt för mig själv.
Allt är negativt och dåligt. Jag tänker och tänker hela tiden, allt allt så hela dagarna försvinner genom att må dåligt, och gå och tänka och fundera på beslut att ta, beslut som tagits. liten grej, blir katastrof och hela dagen är förstörd för min familj och mig själv. Hela denna helgen gick ut på att en sak körde ihop sig och istället för att passa på att hitta på saker med familjen, sköt jag undan alla och var bara arg och pratade inte med någon förutom irriterat och tjurigt.
Jag har inte ens en vilja längre. Jag vet inte vad jag vill och har inte vetat på länge. Jag gör saker bara för att jag borde nog tycka detta är kul, andra gör ju det, men om jag själv vill eller bryr mig vet jag inte. Totalt stopp/tomt.
Vill vara en glad, insperande, frisk fläkt, hjälpande, stöttande person till nära och kära. Knyta kontakter, ringa och prata mer med folk men gör tvärt om. Har aldrig haft svårt för att kontakta folk, ge mig ut bland folk, fråga ut någon på en dejt mitt på ljusa dan, där finns inga begränsninar. Hade kunnat ha så roligt om jag hade velat men förstör för mig själv och familj.