• t123

Högre basaltemp?

Jag tempar för att ha koll på ägglossningen, och tror att jag hade en kemisk graviditet precis innan förra mensen, när jag började blöda gick tempen ner till min vanliga temp som jag brukar ha innan ägglossning, dvs kring 36,3-36,4. Bara någon dag senare gick den upp till mycket högre, och har hållit sig så genom mensen och vidare, kring 36,7-36,8. Det är ju ungefär vad jag brukar ligga på EFTER ägglossning men nu har jag det i dagarna och det verkar stämma enligt flytningar och känningar. Men det känns konstigt ändå, har aldrig haft den här tempen den här tiden i cykeln!

Någon som varit med om samma sak? Tror ni att det kan bli svårt att bli gravid den här cykeln när basaltempen är så mycket högre än vanligt?

• Svar på tråden Högre basaltemp?
  • Happy80

Min temp har också legat högre än vanligt mellan mens och äl under de senaste cyklerna efter missfall i blörjan av dec, har dock ingen aning om varför. Vid tidigare missfall har det inte varit så, då har den istället legat lägre än vanligt.

• t123
    Happy80 skrev 2023-01-29 12:12:36 följande:

Min temp har också legat högre än vanligt mellan mens och äl under de senaste cyklerna efter missfall i blörjan av dec, har dock ingen aning om varför. Vid tidigare missfall har det inte varit så, då har den istället legat lägre än vanligt.

Så märkligt! Jag hade ett MA i december också men efter det blev tempen helt normal! Så det känns konstigt nu. Men känner mig helt vanlig i kroppen, så allt annat känns helt normalt liksom. Har du försökt bli gravid under de cyklerna efter missfallet?
  • Happy80

Hej, har inte blivit gravid igen sedan dess, nu efter denna mensen verkar det som att tempen har gått tillbaka till mer normala nivåer för mig. Har ingen aning om det kan försvåra ny graviditet eller ej tyvärr.

Svar på tråden Högre basaltemp?