Min son- upptryckt mot en vägg och stryptag!
Idag när min son blev hämtad på fritids fick vi veta att han blivit upptryckt mot en vägg och fått stryptag taget på sig av en annan unge i samma ålder. Vi pratar lågstadiet. Personalen skulle ta detta med barnets föräldrar... Våran unge blev såklart rädd och trodde att han skulle dö. Ska man "nöja sig" med att personalen tagit detta med föräldrarna eller ska jag höra av mig till föräldrarna? Jag har aldrig varit med om något sånt här tidigare. Vare sig att min son blivit utsatt på det här sättet eller gjort något mot någon annan. Tänkte väl litegrann att föräldrarna kommer att höra av sig till mig och fråga hur det är med min son... Det hade jag gjort om min son tagit stryptag på någon annan. Men det verkar inte hända. Jag kanske har för höga förväntingar...? Men hur som helst....hör man av sig till de andra föräldrarna trots att personalen sagt att de ska ta det med föräldrarna? Ska prata med personalen imorgon och säkerställa så att de pratat med föräldrarna. Och såklart be dem hålla extra koll...den här ungen har varit på min son tidigare också men då har det inte varit fullt så allvarligt.