• Smattsson99

Clearblue digitalt positivt , gravid?

Behöver lite hjälp av alla er experter där ute! 🥰
    Födde barn i maj-22 (8,5 mån sen) och fick tillbaka min mens 9 januari 2023. Vanlig mens på 4 dagar. Min app sa att jag skulle ha ägglossning som vanligt 6 dagar efter mens (som alltid innan graviditeten), så tog äl-tester och myste med mannen strax innan. Men positivt test kom aldrig.. nu är vi inne på cykeldag 17, och igår kom glad gubbe på clearblue och positiva stickor. Testade idag igen och de är lika. Så fick jag för mig att ta ett graviditetstest. Så fick en sticka och ett clearblue tidigt. Och vet inte om jag är knäpp.. men är de inte streck? Se bilderna. 👀 Kan clearblue digitala ägglossningstest och stickorna visat positivt pga graviditet? 😅

• Svar på tråden Clearblue digitalt positivt , gravid?
  • Citronfjärilen

För mig så visade det positivt på ägglossningstest när jag var gravid. Jag fick konstant blinkande gubbe på Clearblue digitalt ägglossningstest i princip en vecka och tyckte det var udda att det aldrig blev fast gubbe/blankt så tog ett Clearblue Ultratidigt Digitalt och där visade det klart och tydligt att jag var gravid. Jag kör med dem nuförtiden då det är ett sådant bök att sitta och försöka tolka streck hit och dit. Vet inte hur många gånger jag har inbillat mig streck. 

• Smattsson99

Ja jag la en beställning hos Apotea som levereras ikväll med de nya Clearblue ultratidigt digitala! 🙌🏼
    Aldrig varit med om blinkande gubbe på äl-testen dock , de var något nytt! 👀

• Citronfjärilen
    Smattsson99 skrev 2023-01-25 09:28:21 följande:

Ja jag la en beställning hos Apotea som levereras ikväll med de nya Clearblue ultratidigt digitala! 🙌🏼
    Aldrig varit med om blinkande gubbe på äl-testen dock , de var något nytt! 👀

Det finns två olika digitala ägglossningstest genom clearblue, den jag körde har blinkande smiley som visar på stegring och som sedan blir fast när det är maximalt. Detta gör att man har mindre risk att missa ägglossningen, då den visar på stegring av hormonet tidigare än det andra tester. Jag väntade på att den någon gång skulle bli "fast smiley" men det hände aldrig, eftersom att jag var gravid 🙃
Svar på tråden Clearblue digitalt positivt , gravid?