• Anonym (Musen)

Slappt underliv

Väntar nummer 4 och är i ve 32. Efter 3 barnet blev det inte som innan där nere och så kan de ju bli av barnafödande. 
    Tror jag ha lite bakre framfall men inget som jag stör av mer än om jag känner där nere. Sex går bra även om man inte är så tajt längre. 

Nu med 4 barnet så känns det som allt buktar där nere. Har pratat med min bm och hon säger bara inget o göra något åt. Du får söka hjälp sen. 
    Min stora rädsla är att allt ska kollapsa där nere under kryssningarna och trilla ut. Någon som hört om det hänt eller va risken är när man redan har lite framfall?

• Svar på tråden Slappt underliv
  • Anonym (Kanske)

Om det buktar på sidorna, vid blygdläpparna så är det troligen åderbråck i underlivet (men du kanske menade inuti?). Jag har det på ena sidan den här gången och hade det även i slutet av graviditeten då jag väntade mina tvillingar, det försvinner dock av sig självt efter förlossningen (uppkommer av livmoderns tyngd). Har bara fött med kejsarsnitt så har inte haft några andra problem efter förlossningarna.

• Anonym (Musen)
    Anonym (Kanske) skrev 2023-01-24 14:13:45 följande:

Om det buktar på sidorna, vid blygdläpparna så är det troligen åderbråck i underlivet (men du kanske menade inuti?). Jag har det på ena sidan den här gången och hade det även i slutet av graviditeten då jag väntade mina tvillingar, det försvinner dock av sig självt efter förlossningen (uppkommer av livmoderns tyngd). Har bara fött med kejsarsnitt så har inte haft några andra problem efter förlossningarna.

Har funderat på åderbråck men kan inte se att de är missfärgade eller hårda men kanske det inte behöver vara? Känns som allt buktar från rumpan och fram runt hålet 😆
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Musen) skrev 2023-01-24 14:34:20 följande:
    Har funderat på åderbråck men kan inte se att de är missfärgade eller hårda men kanske det inte behöver vara? Känns som allt buktar från rumpan och fram runt hålet 😆
    Mina är varken missfärgade eller hårda, känns som mjuka utbuktningar. bara Mina känns inte alls när jag ligger ner, då försvinner dom men när jag står upp så kommer de fram efter en liten stund, vissa dagar mer än andra. Jag tycker att det låter som att det kan vara det. Det kan som sagt bli riktigt jobbigt i slutet på graviditeten och man blir ofta sjukskriven om man har det men de försvinner i princip alltid av sig självt efter att bebisen kommit ut. Mina tvillingar föddes för snart 15 år sedan och jag har inte haft minsta känning av dem förrän i slutet av denna graviditet.
Svar på tråden Slappt underliv