• Juniper1

Ingen mens och negativt gravtest.

Hade LH ökning på ägglossningstest för ca 14 dagar sen. Vi försökte efter ägglossningstestet se om jag skulle bli gravid. Ingen mens har kommit och gravtest visar negativt. Börjar bli orolig att mensen försvunnit helt och hållet. Förstår ej var mensen tagit vägen och varför gravtestet imorse visade negativt. Känner lite molvärk ibland och dagarna efter ägglossningen kände jag ett starkt hugg i ena sidan av magen. Har använt tidigt gravtest för att se om det visar positivt men inget positivt streck. 

Så mensen är borta och enligt test är jag inte gravid. 

Har jag plötsligt hamnat i menopaus?

• Svar på tråden Ingen mens och negativt gravtest.
  • Tjej35

Kanske mensen blivit försenad? Min mens brukar hoppa ibland så den kan komma nästa månad istället, lite olika. Har själv testat några ggr med få spermier insprutat  och haft ägglossnings teststickor som visat på ägglossning men hände inget utan det blev mens igen som vanligt. 

• Happy80

Ägglossning sker inom 48 tim från positivt LH-test, så du skulle ju kunna ha två dagar kvar till mensen ska komma (om du räknat 14 dagar idag från det positiva testet?).

• Jag är bara jag

Ca 14 dagar blir ju lite vanskligt att räkna utifrån. Äl sker som tidigast 12 timmar efter positivt äl-test, men kan ske uppåt två dygn efter också. Så du kanske helt enkelt inte är på BIM än.Förutom att äl-test inte är bevis på att ett ägg kommer släppa heller utan bara visar att hormonet finns är.

• Juniper1

Idag har jag molvärk. Ont i ena sidan i magen högre upp nu mot kvällen. Liten väldigt svag brunrosa flytning.

• Tjej35

Bara vänta och se Det sägs ju att det är svårare bli gravid om man går runt och tänker på det. Samt att det kan skapa stress att ha ägglossningsstickor och kolla för mycket på dom. 

• Jag är bara jag
    Tjej35 skrev 2023-01-24 22:23:46 följande:
    Bara vänta och se smile2.gif Det sägs ju att det är svårare bli gravid om man går runt och tänker på det. Samt att det kan skapa stress att ha ägglossningsstickor och kolla för mycket på dom. 
    Och hur skulle tankar kunna påverka hormoner, ägg, slemhinna, livmoder och spermier?
  • Tjej35
    hittade det här på nätet: Stress påverkar kvinnans hormonproduktion, bl.a. FSH (follikelstimulerande hormon) och prolaktin. Det har en lång rad konsekvenser för din fertilitet, och era chanser för att uppnå en graviditet:
    Din cykel och äggmognaden störs.
    Din ägglossning kan bli oregelbunden eller helt utebli.
    Transporten av ägget genom äggledaren till livmodern ? och därmed fram till spermierna, besvärliggöres.
    Stresshormonerna kan förhindra ett befruktat ägg att fästa sig i livmodern.
    Slemhinnorna kan bli torra och reducera sexlusten.

Svar på tråden Ingen mens och negativt gravtest.