Hejkram skrev 2023-01-23 11:48:33 följande:
Lämnad mitt i graviditeten
Jag blev lämnad av mig pojkvän mitt i graviditeten. Han har lovat mig guld å gröna skogar, att jag var hans enda sanna kärlek och så händer detta.
Jag klarar inte av att axla ansvaret med barnet ensam, så jag överväger att ta bort det. Har en läkartid idag.
Jag behöver verkligen råd från någon som har varit i liknande situation. Vad är det som händer? Jag är i fullständig chock.
Beklagar din situation. Killen låter som ett as.
Dock vill jag säga till dig att ta ett djupt andetag, kvinnor har fött barn och klarat av att uppfostra dem ensamma i många generationer. Varesig fadern lämnat, dött, eller oavsett anledning inte funnits med i bilden så har de klarat det. Visst blir det tufft, men du kommer ha många månader av föräldraledighet. Du kanske har vänner som ställer upp och kan avlasta? Någon närstående som kan hjälpa till? DU kommer säkert att klara det för när du väl står där så är det en självklarhet att du kommer göra vad som krävs för ditt barn.
Med det sagt så får du ju vänta på vad socialstyrelsen säger, men att avbryta så här sent är inte lätt eller roligt, se till att du får kontakt med en kurator för du kommer behöva stöd.
Du skriver att det finns en hedersproblematik, är det från din sida eller hans? Eller bägge? För om det är något som påverkar beslutet så kan du få hjälp från polisen också.