• Anonym (Tina)

Mår inte alls bra

Jag har tidigare levt i ett missbruksförhållande med psykisk och fysiskmisshandel och det har gjort mig till en mycket tillbakadragen person och vågar inte säga vad jag känner och tycker men det utspelas som ångest och att jag drar mig undan socialasammanhang. 
    Jag har levt själv utan förhållande i flera år tills förra året jag träffade en kille han drack mycket han var full nästan varje dag i ett halvår. Jag vågade säga ifrån och sa att ska vi fortsätta träffas så kan du inte dricka mer. 
    Jag berättade lite av min tidigare relation och att jag vill inte hamna i ett missbrukarförhållande igen. 
    Han slutade vara full men dricker nu 3,5% öl sveper lätt 6st på en kort stund nästan varje dag.

Nu när han köper öl frågar han mig om jag blir sur. När jag säger nej det blir jag inte så säger han det blir du visst du ifrågasatt vår relation förut, nu 
    jag kan inte saga att jag inte tycker om att han dricker och det skapar sån ångest hos mig. 
    Mitt huvud blandar ihop, påminner mig om min förra relation och när jag försöker prata om det så känns det som att han inte förstår mig eller att jag inte kan uttrycka mig utan försöker förmildra mina känslor för att inte såra han känns som jag skapar förbud jag vill inte bestämma över han men jag bestämmer hur jag vill ha det i mitt liv men där är jag så svag när jag kommer till mig själv.

Jag känner när han är sugen på öl jag känner skillnaden när han bara ha tagit en klunk öl. 

Behöver tankar från er Hjärta

ska tillägga att jag går hos en psykolog och 

• Svar på tråden Mår inte alls bra
  • Ansfo81

Jag är precis i sånt förhållande, tror jag förstår hur du känner. Kan du skriva ett sms till han hur du känner?
    Hur blir han när han dricker? är du rädd för han?
    Du är redan i ett missbrukarförhållande och tror du har ett medberoende.

Du går hos psykolog har ni pratat om det?

Hjärta

• Anonym (Tina)
    Ansfo81 skrev 2023-01-23 10:07:55 följande:

Jag är precis i sånt förhållande, tror jag förstår hur du känner. Kan du skriva ett sms till han hur du känner?
    Hur blir han när han dricker? är du rädd för han?
    Du är redan i ett missbrukarförhållande och tror du har ett medberoende.

Du går hos psykolog har ni pratat om det?

Hjärta

även om jag skickar sms så kommer han att ta upp det med mig när vi träffas och då kan jag inte stå upp för mig själv och jag ändra vad jag tycker och jag ändra mig på riktigt sen kommer känslan tillbax. Han är inte elak på något sätt men han förstår inte sitt missbruk eller mig. Jag kanske inte har varit jätte tydlig i hur jag har haft de för det men ändå vet han såpass så han borde förstå. 
    Jag vill ju bara att han ska sluta drick sen är ju allt bra.
    Jag har inte tagit upp det med min psykolog 
Svar på tråden Mår inte alls bra