Gravid v.2, smärtor från livmodern?!
Hej, jag och min man försöker bli gravida. Jag har ännu inte kunnat ta något test eftersom det är för tidigt. Exakt om en vecka är mensen förväntad. Om jag är gravid så är det vecka 2+4 nu. Jag har till och från i två dygn nu haft smärtor från magen Och jag känner att det kommer från livmodern. Är alltså inte ?jag måste bajsa-ont? måste jag betona.
jag tycker det känns konstigt att ha dessa smärtor redan nu. Är som en mensvärk fast att det sitter högre upp än äggstockarna. Jag har en son på 2,5 och hade innan hans graviditet ett missfall som påminner lite om denna smärta. Med min son hade jag molande värk i v.4 och sen kätteont i magen v.6 och en blödning som var att ägget fäste i livmodern. Missfallet Innan fick jag i v.6. Detta är alltså helt nytt för mig. Jag känner i hela kroppen att jag är gravid, jag känner det på mig bara. Men orolig varför det gör ont och så tidigt, blir att fundera på utomkvedeshavandeskap eller är det missfall på g? Eller är det så att livmodern växer tidigqre efter man varit gravid en gång, att det är det jag känner av? Har även varit svullen innan detta och gasig trots träning och bra kost.
Har någon erfarenheter av det jag skriver om teorier om vad det kan vara?
tacksam för svar!