Blev/blir det bättre med en älskarinna?
För 7-8 år sedan hade min fru en affär med en av våra vänner. När hans fru upptäckte det så blev det ramaskri i hela vår vänskapskrets och min fru bröt ihop av skam och ånger. Hade det inte varit för sammanbrottet så tror jag att jag hade lämnat henne där och då. Men jag stannade nu kvar för att få vardagen att fungera för våra två barn som då gick på förskola och lågstadiet. Vi lyckades att lappa ihop vårt äktenskap igen och allt blev frid och fröjd.
Men så blev jag för något år sedan långtidsarbetslösa och - om inte deprimerad så åtminstone rejält nere. När jag mådde som sämst så upptäckte jag att hon hade en relation med sin chef. Även det säger hon är något hon ångrar - vilket jag tror på. Självklart så borde jag lämna henne, jag vet. Men då fanns det inga ekonomiska möjligheter att separera utan att jag i princip förlorade allt och barnen skulle få flytta... ...så vi lappade och lagade en gång till.
Nu har jag jobb igen. Jag lever med en kvinna (ja, jag talar om min fru) som är fantastisk på många sätt och jag skulle lätt kunna offra min arm för he nne om det skulle krävas. Vi har det bra på många sätt men... ...när det kommer till sex så fungerar det sämre och sämre. Tilliten finns inte där den ska vara.
På sistone har jag kommit på mig själv att surfa in på olika dejtingsidor för att se om det finns någon kvinna i liknande situation som kan tänka sig att träffas. För jag inbillar mig att jag skulle må bättre av att ha åtminstone en relation där sexet fungerar och där det fanns en attraktion. Men är det bara en fantasi? Finns det någon här som har en väl fungerande relation vid sidan om?