• Anonym (Drömmen om det gröna gräset)

Blev/blir det bättre med en älskarinna?

För 7-8 år sedan hade min fru en affär med en av våra vänner. När hans fru upptäckte det så blev det ramaskri i hela vår vänskapskrets och min fru bröt ihop av skam och ånger. Hade det inte varit för sammanbrottet så tror jag att jag hade lämnat henne där och då. Men jag stannade nu kvar för att få vardagen att fungera för våra två barn som då gick på förskola och lågstadiet. Vi lyckades att lappa ihop vårt äktenskap igen och allt blev frid och fröjd. 

Men så blev jag för något år sedan långtidsarbetslösa och - om inte deprimerad så åtminstone rejält nere. När jag mådde som sämst så upptäckte jag att hon hade en relation med sin chef. Även det säger hon är något hon ångrar - vilket jag tror på. Självklart så borde jag lämna henne, jag vet. Men då fanns det inga ekonomiska möjligheter att separera utan att jag i princip förlorade allt och barnen skulle få flytta...  ...så vi lappade och lagade en gång till.

Nu har jag jobb igen. Jag lever med en kvinna (ja, jag talar om min fru) som är fantastisk på många sätt  och jag skulle lätt kunna offra min arm för he nne om det skulle krävas. Vi har det bra på många sätt men...   ...när det kommer till sex så fungerar det sämre och sämre. Tilliten finns inte där den ska vara.

På sistone har jag kommit på mig själv att surfa in på olika dejtingsidor för att se om det finns någon kvinna i liknande situation som kan tänka sig att träffas. För jag inbillar mig att jag skulle må bättre av att ha åtminstone en relation där sexet fungerar och där det fanns en attraktion. Men är det bara en fantasi? Finns det någon här som har en väl fungerande relation vid sidan om?

• Svar på tråden Blev/blir det bättre med en älskarinna?
  • Anonym (T)

Skaffa dig ett jobb istället 

• Anonym (T)

Edit: Såg att du skrivit att du har jobb nu.

Du måste ha för mycket fritid

• Anonym (No way)

Anmäl dig till kurs i fallskärmshoppning. Du får kickar som e klart bättre än smutsigt sex vid sidan av. Lovar.

• Don Rosa

Hej ts och alla andra. Skrattande

Säger som tidigare. Hitta ditt liv. Ditt liv med intressen. Hitta intressen där du träffar andra människor. 
    Gå kurser i drejning, kajakturer, vindsurfing, släktforskning, halmkransbindning. Gå kurser där det finns kvinnor. 
    Det är nämligen där kvinnor träffar sina älskare. 
    Inte för att de hade tänkt sig det. Men det bara blir ju så.
    Kvinnor tänder på en människa mer än en bild. En intressant människa med intressen. 

Jag säger inte att du kommer träffa någon där. Men jag tror du har större chans där än på någon app där du konkurrerar med mmånga. Visst man kan säker hålla på med några appar också många krokar ute samtidigt. 

I och med intressen så inser man också att man är någon utan sin fru/man man blir lite starkare sträcker på sig lite mer. Ibland kanske ens fru/man/partner ser en lite mer då och börjar visa intresse för dig igen. Vilket är ju kanske det man egentligen vill. Man vill ju iallafall ha någon som tänder och går igång på en själv. 

När du sedan får igång ditt intresse så händer det att du nämner och pratar om detta för andra människor som du stöter på. Plötsligt får du napp där du inte trodde du skulle få hugg på kroken. Någon bli intresserad av dig som person för du har ett driv. Detta kan ju vara i kön på ica, föräldramöte på skola, i disken på campingen. 

Alla kvinnor är inte så som jag skriver. Men tillräckligt många...

• Anonym (No way)
    Don Rosa skrev 2023-01-22 06:54:02 följande:

Hej ts och alla andra. Skrattande

Säger som tidigare. Hitta ditt liv. Ditt liv med intressen. Hitta intressen där du träffar andra människor. 
    Gå kurser i drejning, kajakturer, vindsurfing, släktforskning, halmkransbindning. Gå kurser där det finns kvinnor. 
    Det är nämligen där kvinnor träffar sina älskare. 
    Inte för att de hade tänkt sig det. Men det bara blir ju så.
    Kvinnor tänder på en människa mer än en bild. En intressant människa med intressen. 

Jag säger inte att du kommer träffa någon där. Men jag tror du har större chans där än på någon app där du konkurrerar med mmånga. Visst man kan säker hålla på med några appar också många krokar ute samtidigt. 

I och med intressen så inser man också att man är någon utan sin fru/man man blir lite starkare sträcker på sig lite mer. Ibland kanske ens fru/man/partner ser en lite mer då och börjar visa intresse för dig igen. Vilket är ju kanske det man egentligen vill. Man vill ju iallafall ha någon som tänder och går igång på en själv. 

När du sedan får igång ditt intresse så händer det att du nämner och pratar om detta för andra människor som du stöter på. Plötsligt får du napp där du inte trodde du skulle få hugg på kroken. Någon bli intresserad av dig som person för du har ett driv. Detta kan ju vara i kön på ica, föräldramöte på skola, i disken på campingen. 

Alla kvinnor är inte så som jag skriver. Men tillräckligt många...

Bra själv-hjälps-råd verkligen. Ingen ironi, för de är super och väcker hopp hos många. Själv föreslog jag en exklusiv fallskärmshopparkurs med grabbarna. Men nu är det så här Donna Rosa, vår TS brister i sitt förtroende för frugan när hon gjort bort sig X antal ggr. Blir det bättre då med en aktiv uppmuntran riktad till mannen om att hålla sina tentakler ute praktiskt taget överallt? På kursen i halmkransbindning, släktforskning eller drejning? Eller på campingplatser, föräldramöten eller på ICA? Menar du ont ska med ont fördrivas? Ska vi uppmuntra vår TS till en fasa för bygdegårdens fruntimmer eller på orten, när han ikläder sig en Don Giovanni roll i kurssammanhang? Hur löser mannen sitt eget med hustrun den vägen, genom att själv trampa i klaveret?! Anamma öga för öga, tand för tand kanske? 

• Anonym (äää)

Med tanke på er historik borde du väl inte tycka att vara otrogen är en bra idé. Du tyckte ju inte om det när din fru gjorde det. 

Met tanke på att du stannade t.o.m efter hennes andra affär, kanske ni lika gärna ska prata om att ha öppet förhållande. Om ni inte har så bra sex med varandra så föreslå att även du får prova med någon annan. 
    Att smyga med det däremot, vet du ju redan inte är bra, efter det hon gjort. 

• Anonym (Orc)
    Anonym (äää) skrev 2023-01-22 08:00:41 följande:

Med tanke på er historik borde du väl inte tycka att vara otrogen är en bra idé. Du tyckte ju inte om det när din fru gjorde det. 

Met tanke på att du stannade t.o.m efter hennes andra affär, kanske ni lika gärna ska prata om att ha öppet förhållande. Om ni inte har så bra sex med varandra så föreslå att även du får prova med någon annan. 

"Föreslå att även du får"?
    Han ska be henne om lov? Snälla, får jag också...?
    Haha! FörvånadSkrattandeDemon
  • Anonym (UF)

inlägg en gång.

Se det positivt. Du har spännande tider framför dig. Hon visade vägen. Det är okej att träffa andra. 

• Anonym (No way)

+ 1

Tummen upp på den! 

• Ordinär Man

Klart du ska skaffa en älskarinna!

Klart du vet att det inte är lätt. Men tänk så att din fru lyckades, så nog finns det kvinnor därute som behöver någon. So varför inte du?

Om det nu börjar bli lite sisådär i sängen, vet du nog också, med tanke på hennes historia, att det inte är osannolikt att hon tar sig före något äventyr igen.

Så om du nu har fått lite själv vid sidan av, kanske din första tanke inte är att känna. I stället kan ni prata om det här, och att är realiteterna inte är någon absolut trohet. Behöver ni separera på grund av en sån trivialitet?

Svar på tråden Blev/blir det bättre med en älskarinna?