Anonym (F***ing bad luck) skrev 2023-01-20 23:22:05 följande:
Jag har så svårt att ljuga. Jag funderade faktiskt på att ta en springnota när det var obemannat i receptionen för de enda som var på plats var tandläkaren och sköterskan som behandlade mig men nej, jag klarar inte sånt.
Jag får höra med soc, skadar ju inte att fråga.
Jag kollade på pantbanken vad de tar för avgifter, och vad de ger för guld. 38 kr i ränta per månad för under 10000 plus 70 kr i avgift. Om jag lånar 2000 kan jag betala tillbaka det på ca 3 månader. Beroende på vad jag kan låna de pengarna på, jag har några smycken jag värderar högre än andra emotionellt.
Nej, ingen familj och inga vänner, tyvärr.
Hemma har jag i matväg en gigantisk kycklingfilé, 800 g köttfärs, 400 g rökt skinka, och en bit falukorv, ca 1/3 ring. Sen har jag kanske 300 g broccoli i frysen, och några potatisbullar. I skafferiet har jag mannagryn som jag faktiskt borde äta, de har nog gått ut. En burk tonfisk, random bakingredienser. Vetemjöl. I matsmartlådan är det faktiskt torrjäst så jag kan baka lite. Jordnötssmör, hallonsylt, en skvätt grädde. Som sagt så är det ju alldeles början av min månad, så det mesta är slut.
Att mannagrynen gått ut gör ingenting alls, är ju en torrvara och borde stå sig.
Om du klarar dig på lite mat så kommer du klara dig på det du har i 1-2 veckor i alla fall tänker jag?
Tex mannagrynsgröt med hallonsylt till frukost och hembakt bröd till kvällsmat.
Köttfärsen om du steker upp hela och blandar med tomatkrossen så kan du dela upp den i 80 gramsportioner så räcker den i 10 dagar. Kycklingfilén i 2-3 dagar, falukorven 2 dagar.
Sedan måste du ju förstås ha något till men om du pantar så kan du tex köpa ris eller potatis så har du det till.
Det är ju inte lätt nu med inflationen men handlar du smart så kommer du ha mat som räcker länge.
Gula ärter är väl billigt och göra en sats ärtsoppa, skinkan du har kan du lägga i den.
Köper du ett flak ägg, kanske inte jättebilligt nu men 1 ägg om dagen är ju bra och mättande till det hembakta brödet.
Kolla alla extrapriser och kort datum i butiken, om det finns.
Finns de som är bättre än jag på att göra matlistor, hoppas de hittar hit.