• 91andy91

Vad är det som händer ?

Hej,

Jag har tidigare varit med om otrohet i mitt tidigare förhållande som varade i 3år, 1år av dom kom jag på att hon varit otrogen mot mig med sitt X. Först via sms sen fysiskt. Därav har jag stora tillits problem.
    Har sedan 6år tillbaka varit tsm med en annan tjej jag träffa, vi har nu hus tsm sedan 2år tillbaka. Har på dessa 6åren inte haft någon tanke att hon skulle vara otrogen mot mig, vi har det bra med allt, bra kärlek och bra sex, förens nu ca 5mån tillbaka. Mindre kärlek och mindre sex.

Hon har alltid haft problem med jobb, endast strö jobb aldrig fast. Har belastat min ekonomi varje månad dessa 2 år vi bott tsm. Jag har fast jobb samt lite över medel lönen.
     Hon började i våras/somras som trädgårdskötare, svart, för att dra in pengar. 
    Hon kom då till en familj med 2barn, gott ställt märker man. 
    Hon skapar en fin vänskap med dom och dom ger henne mer jobb i deras trädgård. 
    Men det min tjej vill mest är att starta eget företag så hon slipper jobba svart. 

Nu är det så att denna mannen hos den familjen äger 2 företag , min tjej har frågat mig om jag kunde hjälpa henne att starta men jag kan ej sånt så hon har fått lösa det själv.
    Han erbjuder henne jobb på hans företag, väldigt litet företag samt hjälper henne med att starta företaget hon vill ha.

Sedan månaderna går så sitter hon väldigt mkt med sin mobil, döljer ibland och lägger ner den när jag kommer, Och min magkänsla och nervositet är uppe i taket. När jag frågar vad hon pratar om så svarar hon företaget eller jobb.
     Kan tillägga att han köpt saker/gåvor till henne samt swishat pengar utan att hon ens jobbat. 

Hon har alltid mobilen på sig eller brevid, har med den överallt, och tar bort den när jag närmar mig, Så en dag fick jag nog och bad henne visa vad dom pratat om. Hon fick panik och scrolla lite snabbt jag fick inte se något konkret, mer än att dom skämtar mycket fram o tillbaka och om jobb, men de va väl bara en bråkdel av chatten.
    Han har väldigt skev kvinno syn enligt min sambo. Typ jag har makt jag är över dig.

Det är fel att kolla igenom någon mobil, men nu känner jag att jag vill komma med botten av detta. Kan man kolla deras chattbubbla när hon tex somnat så jag får se svart på vitt vad som försigår?
     Jag klarar inte detta mer, och jag vill inte vara dryg o sur i onödan mot henne för jag vet inget. Jag anser att han sliskar sig och försöker vinna någon kärlek och hon tycker väl det är kul med uppmärksamhet av denna mannen som är framgångsrik och har mkt pengar.

Ska tillägga att jag är 32, sambo är 27, mannen är 43

MVH
    Förvirrad
  • Svar på tråden Vad är det som händer ?
  • Fjäril kär

Du har ju egentligen redan tillräckligt med bevis på att nånting pågår över gränsen. Om du tycker att det kan räknas som otrohet eller brist på tillit så är ju din gräns nådd. Frågan är ju mer vad du ska göra rent konkret av den vetskap du har? Oavsett om du får veta mer eller inte så behöver du en plan för vad nästa steg ska bli. Du vet att nåt pågår - sen då?

Nu vet hon att du anar något så hon kommer ha mer koll på sig själv och kan definitivt börja radera meddelanden och chattar och dom kan flytta sina konversationer till andra plattformar och appar som går att dölja. Så hon kommer nog inte heller att lämna mobilen obevakad över natten, jo kanske om hon sätter lås på den via fingeravtryck eller pin

• Anonym (jag)

Jag håller med Fjäril Kär... hennes beteende är ju ganska suspekt.

Och ja som du skriver så behöver du luska om du ska få fram sanningen för den kommer du inte få bara sår MEN, säg inte något till henne om dina misstankar för i samma sekund du säger det kommer hon radera alla spår och det kommer bli svårt för dig att få bevis.

Så ha is i magen och spela dum och låt henne tro att du inte misstänker något, samla på dig bevis, SEN när du känner dig redo för det så konfronterar du.

Under tiden kan du förbereda dig för ett eventuellt uppbrott, vem äger bostaden? Har ni gemensamma prylar? Etc, etc...

• Anonym (M)

Om hon inte vill visa ordentligt så har du ju redan svaret.

• Anonym (H)

3 svar, ingen uppföljning. Har du kunnat kolla historiken i tfn ?

Svar på tråden Vad är det som händer ?