• Anonym (Håret)

En fråga till män, hur viktigt är håret på kvinnor?

Män, tycker ni att håret spelar stor roll på en kvinna? Är det viktigt? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En fråga till män, hur viktigt är håret på kvinnor?
  • Anonym (Hairy)

Olika. En del kvinnor är snygga med långt hår, andra är supersexiga med snaggat.

• Anonym (O)
    Anonym (Hairy) skrev 2023-01-19 13:47:21 följande:

Olika. En del kvinnor är snygga med långt hår, andra är supersexiga med snaggat.

Har aldrig tyckt att snaggat eller killfrisyr ser bra ut på någon kvinna. Fy. Långt ska det vara, och tjockt 
  • Anonym (EDGE)
    Anonym (Hairy) skrev 2023-01-19 13:47:21 följande:

Instämmer. En del kvinnor som haft coola korta frisyrer ser riktigt trissta ut med långt hår, likaså när de börjar tona ner håret från mörkt till ljust försvinner ofat "edgen". Frisyr är klart viktigt på så sätt att det ska passa personen och se fräscht ut. Kläder och smink är minst lika viktigt att det passar personen och framhäver det bästa.
  • Dr Nail

Inte så viktigt. Långt, rakat, det är bara hår, förändrar ingenting.

• Anonym (Påverkar beteendet)

Om en kvinna är missnöjd, ångrar sig osv. efter ett frisörbesök så tycker jag det påverkar henne väldigt mycket, kanske flera veckor. Jag tycker jag själv vänjer mig fort och även om jag gillar långt hår så spelar det ganska liten roll för om jag tycker hon är attraktiv eller ej.

Men det här extremt ångestfyllda beteendet en kvinna kan få efter att ha klippt av sitt hår, något hon ville göra först men ångrade sig efter, det påverkar rejält och spiller även över på mitt mående.

Gör din fru en sån förändring och själv inte gillar resultatet kan du räkna med säkert en månad dålig stämning där hon beter sig riktigt otrevligt mot dig. Kan även bli klandrande där hon kanske frågat innan tycker du jag skall klippa mig kort, du svarat nej jag gillar ditt långa hår, hon klipper sig ändå, där detta på något sätt blir ditt fel att du inte stoppat/satt ner foten ordentligt utan nöjt dig med att bara säga nej och sedan lämnat det upp till henne. 

• Anonym (EDGE)
    Anonym (Påverkar beteendet) skrev 2023-01-19 17:04:32 följande:

Om en kvinna är missnöjd, ångrar sig osv. efter ett frisörbesök så tycker jag det påverkar henne väldigt mycket, kanske flera veckor. Jag tycker jag själv vänjer mig fort och även om jag gillar långt hår så spelar det ganska liten roll för om jag tycker hon är attraktiv eller ej.

Men det här extremt ångestfyllda beteendet en kvinna kan få efter att ha klippt av sitt hår, något hon ville göra först men ångrade sig efter, det påverkar rejält och spiller även över på mitt mående.

Gör din fru en sån förändring och själv inte gillar resultatet kan du räkna med säkert en månad dålig stämning där hon beter sig riktigt otrevligt mot dig. Kan även bli klandrande där hon kanske frågat innan tycker du jag skall klippa mig kort, du svarat nej jag gillar ditt långa hår, hon klipper sig ändå, där detta på något sätt blir ditt fel att du inte stoppat/satt ner foten ordentligt utan nöjt dig med att bara säga nej och sedan lämnat det upp till henne. 

Usch vad nervös jag blir av ditt inlägg. Har efter ett liv med långt hår bestämt mig för att klippa av det och skaffa en frisyr för första gången, för att se modern och fräsch ut och passa min ålder.  Men oj vad tveksam jag blev efter detta. Har sån ångest överlag att gå till en frisör och har inte varit sedan ungdomens dagar. Klippt själv mest. Känner mig lite tvingad av tiden och samhällets extremt snäva acceptans för olika typer av utseenden. En medelålders kvinna ska liksom se ut sin ålder och ha ordnat och elegant utseende och köpa tidsenliga kläder som inte anspelar på sex. Svår tid!
  • Anonym (Påverkar beteendet)
    Anonym (EDGE) skrev 2023-01-19 18:38:03 följande:
    Usch vad nervös jag blir av ditt inlägg. Har efter ett liv med långt hår bestämt mig för att klippa av det och skaffa en frisyr för första gången, för att se modern och fräsch ut och passa min ålder.  Men oj vad tveksam jag blev efter detta. Har sån ångest överlag att gå till en frisör och har inte varit sedan ungdomens dagar. Klippt själv mest. Känner mig lite tvingad av tiden och samhällets extremt snäva acceptans för olika typer av utseenden. En medelålders kvinna ska liksom se ut sin ålder och ha ordnat och elegant utseende och köpa tidsenliga kläder som inte anspelar på sex. Svår tid!
    Gillar du ditt långa hår skall du givetvis behålla det. Men du kan ju testa ett mellanting först, börja med en axellång page ihop med annan hårfärg eller något sådant (Jag tror inte det är modernt men page är en snygg tjejfrisyr ändå)
  • Anonym (Man)

Långt hår ser absolut bäst ut..

• Anonym (40ish)

Varför är denna tråd i Sex och sånt?

Tycker att håret på huvudet ska vara tjockt och fräscht och håret där nere så obefintligt som möjligt! Tanten här börjar bli lite gråhårigt.. gör inte så farligt mycket, men är ju lite oroande...

• Kockobello
    Nej behåll håret för guds skull. 

Vill man se 15 år äldre ut så klipp av håret.
  • Anonym (Hairy)
    Nope. Vill du vara sexig och känner dig sexig, då ska du vara det. Många män som inte klagar kan jag lova Flört
  • Kockobello

Typ 1 promille passar i kort frisyr.

Resten ser ut som gubb-tanter. 

• Anonym (Hmm)
    Kockobello skrev 2023-01-19 21:28:11 följande:

Typ 1 promille passar i kort frisyr.

Resten ser ut som gubb-tanter. 

Ligger något i det faktiskt. Många skaffar "karl-frisyr" i klimakteriet har jag märkt.
    Har alltid varit svag för och tycket om kvinnor med uppsatt hår. Gehöver inte vara långt men är väldigt kvinnligt i mina ögon. Räcker med en enkel hästsvans .....
    Kanske är att man lätt kan snoooza henne i nacken också?
Svar på tråden En fråga till män, hur viktigt är håret på kvinnor?