• Anonym (Orolig)

v.19 (18+0) känner inget...

Hej på er

Jag har hittills haft en oerhört lättsam och symptomfri graviditet vilket har varit delvis skönt men otroligt påfrestande psykiskt. Detta är mitt första barn som blivit till via IVF. Min fråga till er hur normalt är det verkligen att inte känna nästan något alls i denna vecka? Jag har fått större mage och den är hård längst ner men det är mitt enda tecken på en graviditet. Känner inga rörelser alls från magen. Pga. min oro testade jag en angelsound och jag hittade hjärtljudet ganska direkt. Haft UL i vecka 13+1 där allt såg bra ut men min oro är ständigt närvarande. 

Någon som känner igen sig och kan dela med sig av lite positivitet? Har RUL den 24/1 och oroas nu varje dag fram till dess. 

• Svar på tråden v.19 (18+0) känner inget...
  • LFF

Jag var gravid med tvillingar, hade två missfall i bagaget innan. Kände inte av mina gryn förrän jag var typ i 7e månaden då jag hade en moderkaka fram och en bak, så de var verkligen inbäddade. På det så låg de mest och viftade mot varandra. Det var helt surrealistiskt att se dem gå loss på varandra på ultraljuden och samtidigt knappt känna något alls. 

Om det såg bra ut i v13 så är risken minimal för att det inte kommer att gå vägen för dig Hjärta Jag förstår oron totalt dock och vet att det är svårt att inte tänka katastroftankar. Det är mindre än en vecka kvar till RUL och snart kommer du bli tokig på karatesparkarna där inne. 

• Anonym (Orolig)
    LFF skrev 2023-01-18 08:59:40 följande:

Jag var gravid med tvillingar, hade två missfall i bagaget innan. Kände inte av mina gryn förrän jag var typ i 7e månaden då jag hade en moderkaka fram och en bak, så de var verkligen inbäddade. På det så låg de mest och viftade mot varandra. Det var helt surrealistiskt att se dem gå loss på varandra på ultraljuden och samtidigt knappt känna något alls. 

Om det såg bra ut i v13 så är risken minimal för att det inte kommer att gå vägen för dig Hjärta Jag förstår oron totalt dock och vet att det är svårt att inte tänka katastroftankar. Det är mindre än en vecka kvar till RUL och snart kommer du bli tokig på karatesparkarna där inne. 

Tack för svar! Jag minns inte helt säkert men jag tror de nämnde att min moderkaka var i bakvägg sist jag var på UL. Jag hoppas jag känner bebisen snart.. Hjärta
  • Corujinha

Jag kände mina barn sparka då men har en kompis som inte kände förrän v.24 så :)

• Anonym (Orolig)
    Corujinha skrev 2023-01-18 09:58:48 följande:

Jag kände mina barn sparka då men har en kompis som inte kände förrän v.24 så :)

Förstår att det säkert är individuellt men man blir ändå väldigt orolig.. :/ 
  • Anonym (Ingela)

Men är det din första graviditet? Tänker att det inte är ovanligt att man inte känner någonting så tidigt då. 

• Corujinha

Jag förstår :( minns hur det var. Man är alltid orolig, även sen när barnet föds har man ju saker att oroa sig för. Det är inte mycket till tröst men minns att nån sa de till mig när jag väntade första o det stämde ju. Hoppas allt ser bra ut :)

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Ingela) skrev 2023-01-18 14:17:16 följande:

Men är det din första graviditet? Tänker att det inte är ovanligt att man inte känner någonting så tidigt då. 

Det är min första graviditet! Men tyvärr jämför man ju sig med andra som är lika långt gångna som en själv och känner att jag känner så otroligt lite i jämförelse.. Rynkar på näsan 
  • Anonym (Orolig)
    Corujinha skrev 2023-01-18 14:19:32 följande:

Jag förstår :( minns hur det var. Man är alltid orolig, även sen när barnet föds har man ju saker att oroa sig för. Det är inte mycket till tröst men minns att nån sa de till mig när jag väntade första o det stämde ju. Hoppas allt ser bra ut :)

Ja det har man ju hört. Det kommer alltid finnas något nytt att oroa sig för Skrattande
  • florsocker

Jag kände ingenting förrän efter vecka 20-21 någon gång tror jag, men efter det kom sparkarna igång. Jag kan relatera till oron, men jag tror det är normalt att det tar ett tag innan man känner något med första barnet. Hoppas att du snart känner bebisen röra sig!

Svar på tråden v.19 (18+0) känner inget...