12-åring rädd för allt...
Någon som känner igen sig? Hur gick ni tillväga?
Vår dotter på 12 år blir bara mer och mer rädd för saker. Vågar knappt sova själv på sitt rum (vi andra har rummen på andra våningen...det har slutat med att jag sover nere på soffan, annars är hon vaken halva nätterna). Vågar inte gå själv till affären som ligger några 100 meter härifrån. Det senaste, som faktiskt blivit ett stort problem i vardagen, är att hon inte vågar åka buss. Vanligtvis går hon i skolan här där vi bor, men några gånger i veckan åker eleverna in till "stan" och har lektion på en större skola. Plötsligt får hon panik av att åka buss om hon inte råkar ha någon kompis med (det är bara en till som åker samma linje, och råkar hon då vara sjuk är det kört. Min dotter får panik och vägrar åka med). Hon vet inte varför säger hon. Det närmsta jag fått fram är att hon inte tycker om att sitta bredvid människor som hon inte känner. Det var ett axplock av saker hon är rädd för men det finns mer saker som jag inte behöver gå in på... Hon har alltid varit rätt ängslig och orolig. Rätt "skör". Men det blir ju bara värre och värre?
Kommer att kontakta BUP, hon/vi måste ju få hjälp att reda upp detta... Men jag undrar om någon varit med om något liknande?