-
-
Svar på tråden Varför gjorde jag inget?
-
Vad menar du att du skulle gjort? Du kunde ju hjälpt till att fånga in hunden kanske.
-
Öh? Sköt ditt tycker jag. Han förtjänade säkert slaget.
-
Är det så vi ska tänka när män slår kvinnor med tycker du ?Deeelicious skrev 2023-01-16 18:43:48 följande:
-
Skulle jag tänka likadant i en vv situation.Deeelicious skrev 2023-01-16 18:43:48 följande:
-
Du kan ju knappast hävda nödvärn.
-
En intressant koppling månne är att det som hände räknas som "mäns våld mot kvinnor" enligt vår jämställdhetsmyndighets definition.
kvartal.se/artiklar/jamstalldhetsmyndigheten-kvinnors-vald-mot-man-ar-en-del-av-mans-vald-mot-kvinnor/
Dubbellt förvirrad🤔🤔 -
Nä. Det var över för snabbt, men i en tvärtomsituation hade jag gjort något ändå.Anonym (Nödvärn?) skrev 2023-01-16 18:51:58 följande:
Du kan ju knappast hävda nödvärn.
-
Nää, och det är för att män är fysiskt starkare än kvinnor och det är mer utbrett med mäns våld mot kvinnor. Varför vågar en man gå ute ensam på kvällen tex men inte en kvinna? Spela inte dum nu.Tomas Svensson skrev 2023-01-16 18:48:47 följande:Skulle jag tänka likadant i en vv situation.
-
Gjort vadå? Varför skulle du behöva hävda nödvärn?Tomas Svensson skrev 2023-01-16 18:54:33 följande:Nä. Det var över för snabbt, men i en tvärtomsituation hade jag gjort något ändå.
-
Deeelicious skrev 2023-01-16 18:58:52 följande:Nää, och det är för att män är fysiskt starkare än kvinnor och det är mer utbrett med mäns våld mot kvinnor. Varför vågar en man gå ute ensam på kvällen tex men inte en kvinna? Spela inte dum nu.Deeelicious skrev 2023-01-16 18:43:48 följande:
Så jag borde inte ha gjort något för att han säkert förtjänade det i kombination med att han sannolikt var fysiskt starkare?
Om en tjej råkar ut för samma sak och jag befarar att hon förtjänade det, hur skulle jag göra då? Skulle jag gjort nåt enbart om jag uppfattade henne som starkare?