• Anonym (Tant)

40 och gravid, nån annan?

Är 40 och gravid (och överlycklig) med andra barnet. Men, jag känner mig så gammal - alla jag vet som är gravida är 5-10 år yngre.

Någon annan äldre mamma här som törs visa sig, så man inte känner sig SÅ mkt som ett ufo??

• Svar på tråden 40 och gravid, nån annan?
  • Anonym (Gammal)

Jag var betydligt äldre när jag fick barn. Men vi var överlyckliga och vår ålder angår ingen annan egentligen. Vill man skaffa barn gör man det oavsett ålder. Grattis! Glad

• Emmo77

Hej
    Nu har jag ju visserligen fått mitt barn men han föddes knappt 1 månad innan jag fyllde 45. Du är inte ensam. 
    Kan tillägga att förutom lite högt blodtryck så mådde jag hur bra son helst. Ingen foglossning el något. Jobbade till ca 1.5 v innan han föddes 37+0 (igångsättning)

• Anonym (H)

Du är inte gammal! Det är många som får barn vid 40 och äldre till och med, det är liksom ingen stor grej och inget som någon ens reflekterar över. Och man är absolut inte tant vid 40. 

• SunnyP

Jag är 41 år och gravid med 5e barnet som kommer i slutet av mars.

• Emma79K

Här är en till!
    Är 43 år och har bebis är beräknad till slutet av september. Jag har varit rädd för andras åsikter och reaktioner men inser att det blir mer och mer vanligt idag att vara lite äldre... Tror den mesta oron för vad andra ska tycka, bara är mina egna farhågor. Hoppas det i alla fall

Svar på tråden 40 och gravid, nån annan?