• Anonym (Mango)

Normalt att kolla porr varje dag?

Är gift sedan 3 år tillbaka, jag och min man har sex varje dag 1-3 gånger om dagen, så vårat sexliv är jättebra. Men han kollar på porr nästan varjedag? 

jag har inget emot att man kollar på porr då och då, men det är just tidpunkterna. 

jobbtoaletten, morgonen, natten och många gånger när vi bråkat och jag ligger i Rummet så sitter han och kollar. Trots att vi haft jätte känslomässiga bråk tex. 

vad anser ni om detta?

• Svar på tråden Normalt att kolla porr varje dag?
  • Anonym (ppp)

Låter som sexberoende, sexfixering. Ni har ju dessutom sex galet ofta (hur hinner man ens ha sex 3 ggr om dagen. Jobbar ni inte?). Låter som att han inte kan "stänga av" utan tänker på sex hela tiden? 

• Camarosmurfen

Bråkat? 

Låter som ni gör det ofta, varför då? 

• Anonym (Mango)

Vi hinner på helgerna köra 3 gånger om dagen annars kör vi på kvällarna efter jobbet när vi kollar film/serier etc 1-2 ggr.

då menar jag när vi väl bråkat så blir det ingen sex och det är dom gångerna vi avstår. men då har han gått och porrsurfat. 

den gången som fick mig att reagera var när han är på jobbet ?toaletten? och porrsurfade. Jättekonstigt :/. Vill bara veta om det är normalt??

• Anonym (Carzy ass)

Låter i mina öron helt sjukt och som en totalfixering/sexberoende. Klassiska drogberoendet som kräver nya kickar direkt.

• Cusoon

Hur länge har ni varit tillsammans? Har han haft detta intresse hela tiden?

• Anonym (Mango)

3 år, och det verkar som han kollar så intensivt även innan vår relation. Men kan inte uttala mig om det då för han va i en annan relation då. 

men under vår tid, så blir det porr ungefär i snitt varannan dag.

• Cusoon

Det spelar egentligen ingen roll var vi andra drar gränsen för normalt konsumerande av porr eller hur ofta vi andra tycker att det är normalt att ha sex.

Besvärar det dig? Isf tycker jag att du behöver prata med din partner. 

• Anonym (Isabella)

Jag skulle ta avstamp i begreppen 'vanligt' och 'ovanligt' hellre än 'normalt', om du vill skapa dig en bild kring omfattningen av de som kollar porr varje dag.

'Normalt' är ganska luddigt, subjektivt - det som är normalt för dig kanske är helt onormalt för någon annan.

Vanligt att kolla porr varje dag? Ja, min uppfattning är att det är det, det hör jag genom både tjej- och killkompisar.

Kanske ganska odramatiskt också om det inte skapar obalans i förhållandet eller i vardagen. Min egen reflektion.

• Genara
    Har absolut inget emot porr tittande men din man verkar ha ett ohälsosamt beroende. Sex och porr verkar nästan styra hans liv. 

Det jag undrar över är om han runkar till porren också eller bara tittar? 

Vet av erfarenhet att sex kan upplevas mycket bättre och intensivare om man tittat på porr innan. Lite som förspel för en själv. Händer att jag gör det när jag vet att det blir av snart för att kåta till mig lite extra mycket. 

PS. Avundsjuk på din man, önska jag också hade en kvinna som ville sexa 1-3 ggr om dagen, här blir det mer 2-3 i veckan :(

• Anonym (A)
    Cusoon skrev 2023-01-16 10:43:53 följande:
    Det spelar egentligen ingen roll var vi andra drar gränsen för normalt konsumerande av porr eller hur ofta vi andra tycker att det är normalt att ha sex.

Besvärar det dig? Isf tycker jag att du behöver prata med din partner. 
    Håller med
  • Fajjer

När jag är i en relation så kollar jag inte på porr över huvud taget. Annars om jag är singel, så blir det någon gång om dagen.

Svar på tråden Normalt att kolla porr varje dag?