t123 skrev 2023-01-14 20:28:31 följande:
Tack snälla för utförligt svar ❤️ Jag testade inte efter mitt MA men gjorde ett ultraljud som visade att allt var borta. Däremot bekräftade jag ägglossning med tempning! Tempen har varit hög sen dess och var det även idag så det blir intressant att se imorgon om den sjunker eller inte.
Har bara haft bruna flytningar än så länge och det har fortsatt under kvällen, varken mer eller mindre egentligen. Har haft ett missfall tidigare också och då började det med bruna flytningar men på någon dag ökade det och sen fixade kroppen det själv. Har tre barn och har aldrig blött något alls med dem i magen, varken tidigt eller sent.
Får nog ta tempen imorgon igen, testa igen och såklart kolla blödningen. Så jobbig och förvirrande väntan 😅
Ah men då är det nog med all säkerhet en ny graviditet, speciellt om du tempar och hållit koll därigenom också.
Jag förstår dig verkligen, det jag tyckt varit jobbigast har varit just väntan och grejen att inte kunna få ett svar direkt på om allt är ok eller inte. Nu är detta såklart ingen exakt vetenskap, men du kanske skulle ta och testa med cbs digitala test med veckoindikator och därigenom se om veckorna ökar? Jag har följt mina graviditeter så och det har varit en trygghet och enda sättet för mig att känna kontroll i det som annars bara är ovisshet.
Jag tycker vi håller fast vid att vara hoppfulla över denna graviditet! Graviditeter kan ju te sig helt olika så även om du inte haft blödningar vid graviditeterna med dina barn kan du ha det nu och allt ändå vara okej. När jag skrev ett liknande inlägg för typ 1,5-2 år sedan var det majoriteten som skrev att de blött under graviditeten och allt ändå gått bra, så jag kommer hålla fast vid att tro och hoppas på det även för dig! ❤️