• Anonym (Kille)

Talar du om för din partner när du har mens?

Berättar du för din partner att du har mens? Tänker främst ur ett sexperspektiv eller har ni sex även under mensen? Och skiljer sig sexet under mens mot övrig tid? 

Berätta gärna hur det fungerar hos er unde din mens och då när det kommer till intima tillfällen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Talar du om för din partner när du har mens?
  • Anonym (Abc)

Är det så att han är upplagd för sex och jag har mens så säger jag det. Inget konstigt med det... Ibland vet han innan för att jag sagt att jag har mensvärk eller dyl. Då är det ju inga konstigheter och han låter mig vara även om han är sugen....

• Anonym (Qtip)

Älskar sex vid mens, känns mycket skönare, starkare orgasmer osv. Skulle såklart respektera om min partner inte vill ha menssex men skulle tycka det vore väldigt tråkigt med en sexfri vecka i månaden.... och självklart säger jag till innan.

• Anonym (Draculabuffé)

Mina partners har oftast haft koll, det går liksom inte att dölja mina extrema smärtor, blod i toaletten, menstrosor och uppsvällda mage inklusive jämrigt humör.  Jag kräver "special treatment" dvs massage, omvårdnad och god matlagning. Det är mina lyxdagar även om jag gärna sluppit lidandet.

De gånger jag varit på dejt och råkat få mens i anslutning har jag ju klart behövt berätta. Någon gång har jag haft oturen att få mens vid sex, men om det varit sista dagarna på perioden har jag kunnat ha sex iallafall och kunnat njuta av det. Kan bli väldigt upphetsad mot slutet, men hade ALDRIG kunnat ha sex första dagarna. Rena blodbadet som skrämt iväg vilken räddhane som helst, förutom  blodsugande vampyrer;)

• Anonym (Snubben)

Hon kan inte dölja den. PMS betyder att det strax är dax. PMS märks pga att:
    1.  Hon kan glida in i fullkomligt makalösa raserianfall av så gott som ingen anledning.
    2. Hon initierar de mest häpnadsväckande bergodalbaneupplevelserna i sänghalmen.

• Anonym (Jo)

Absolut, inga problem.

• Anonym (:))

Om vi ska vara intima berättar jag men det är väl mest för att han ska veta. För hans del spelar det ingen roll. :)

• Anonym (Mia)

Min sambo påstår att han känner en lukt omkring mig när jag har mens. För övrigt har vi sex under mina perioder.

• Anonym (Glitter)

Jag sover utan trosor om jag inte har mens, så det är inte direkt svårt att veta.

Jag brukar säga nåt om jag har mensvärk, har tagit smärtstillande osv, för att förklara att jag mår kass den dagen och inte orkar göra vissa saker.

• Mamma1106

Jag berättar att jag ska få mens så vi kan få in sex innan det drar igång, tycker alltid mensen kommer och förstör haha. Har en tendens att bli känslosam innan mens så behöver lite extra ömhet och stöd för att må bra, så av den anledningen är det alltid bra att säga vilken vecka som väntar.

Har ett aktivt sexliv med sex flera gånger i veckan. Det är nog mest jag som är drivande till sexet så brukar skoja om att han får vila några dagar.

Jag har rikliga blödningar så det går tyvärr bort att ha sex iaf de första 3 dagarna. Men använder menskopp så vi brukar ibland ha analsex under mensen för att få till mys eller så får han en skön avsugning.

• Anonym (Make)

Såklart jag har koll på min frus cykel. Det har man väl när man bor och känner varandra väl. 

Det märks också väldigt tydligt innan det börjar. Hon får extremt ömma bröst under pms, får dålig hy och hår, är snarstucken utan tålamod. Gråter.

sen blir hon en sexig, tålmodig och glad gudinna igen.

Alvarlligt , en eloge till er kvinnor som orkar
     ha detts bergochdal baneliv varje månad under ett helt vuxenliv? jag är inte avundsjuk.

• Anonym (Han vet mer än mig)

Min älskling är mycket intresserad av kvinnans (min) biologi och har laddat ner en app där han håller koll på min cykel. Jag tycker det är jättesexigt. 
    Blöder för övrigt väldigt lite och inga problem att ha sex under mens.

Svar på tråden Talar du om för din partner när du har mens?