CleanDiskmaskin skrev 2023-01-12 15:48:40 följande:
Handla till bebis
Hej!
jag är gravid med första barnet nu ska ch har tänkt åka till gekås och handla. Bästa tiden för mig skulle vara i april (är då i v.23). Tycker ni det är för tidigt? eller när började ni handla till nya familjemedlemmen?
ha det fint allihopa!
Menar du att du är i typ <vecka 10 nu? Har du varit på något ultraljud och fått bekräftat att allt hittills verkar vara som det ska?
Om det bara är småsaker du tänker köpa, alltså typ kläder, leksaker, grejer till skötbord osv, så kan man ju handla oavsett tidpunkt. Skulle det inte gå vägen denna gång kanske ni ändå kommer försöka igen och att ni då få användning för grejerna. Däremot skulle jag aldrig köpa vagn, babyskydd osv förens efter RUL då i vart fall jag skulle vilja ha sådant helt nytt till bebis och därför inte skulle våga riskera om allt inte skulle gå vägen.
Så jag tänker såhär - det man kan handla på Ullared är ju inget som är beroende av tiden som jag resonerar kring vagn osv, så handla på du! Däremot vill jag flagga för att man inte behöver så mycket grejer. Så köp inte på dig en massa grejer bara för att, om du nu inte känner att du vill förstås. 🥰