• Anonym (Jag)

Den här oron alltså...

Gick igenom ett MA i somras , fick reda på i v 14 att bebisen dött v 9. Hade en doppler hemma då som jag inte hörde något med. När jag fick reda på det så förstår jag ju att jag inte hittade några. 

Nu är jag i v 11, ska på vul på tisdag för jag vill se så den lever innan kub. Testade med doppler idag, här inget ! Så ni är jag säker på att samma sak hänt igen. Skillnaden nu och då är att i förra hade jag en blödning och bruna flytningar i två veckor. Det har jag inte haft denna graviditeten. 

Jag tror att på kub sa hon som gjorde ul att jag hade en bakåtlutad livmoder. Kan det spela in att jag inte hör något ?

Får nästan panik ....

• Svar på tråden Den här oron alltså...
  • Anonym (...)

Kan ju ock vara att de är jätte svårt att höra så tidigt, därför barnmorskan inte lyssnar förrän typ vecka 20 för att inte skapa oro.

• Anonym (Jag)

Tack för svar. Jo förstår det, men läser alla andra hittar och till och med tidigare. 

Men vet att hon på ultraljudet vid kub i förra graviditeten sa att den låg och gömde sig så tog ett tag innan hon hittade den, dock va den ju mindre än tänkt ändå eftersom den dött v 9.

Usch ja finns inget annat att göra än stå ut till tisdag. Kan ju inte förhindra något men vore så jobbigt om samma sak händer igen precis likadant.Då måste det vara något fel på mig som gör att de dör runt samma vecka. Har sett den här i v 8 då såg allt fint ut men det gjorde det även förra gången och gick åt skogen ändå.

• Anonym (Jag)

Fler som inte hört så tidigt ?

• Millan644

Förstår helt klart din oro eftersom jag förlorat 7 graviditeter, innan nr 8 som jag bär på nu. Är i v 20 nu.
    Bad barnmorskan lyssna i v 19, vilket hon gjorde men det tog ändå ett bra tag att hitta samt att det är lätt att ta fel på din egen puls, navelsträngens puls etc. Tror att det dessutom finns en rekommendation om att inte använda doppler innan v 14, på de jag läst iallafall. Så hur svårt det än är så tror jag att du bara skapar mer oro på detta sätt. Lev i nuet och försök tänka att du är gravid just nu, något annat vet du inte och kan ändå inte göra nåt åt.

• Anonym (Jag)

Tack för svar , beklagar dina missfall men grattis till bebisen i magen ❤️ Ja det står v 14 eller 16 till o med och jag vet ju allt det här. Vet att livmodern ligger bakåt , det sa hon ju på kub sist för det va svårt få in en bild först. Så egentligen borde den ligga långt in mot ryggen isf och den är ju så liten än. Vi får se imorgon helt enkelt, förväntar mig ett dött foster på skärmen så är allt annat en bonus. Man blir verkligen ?skadad? av mf/ma. Kan bara
    tänka mig in i din sits. Men du har så rätt. Finns ändå ingenting man kan göra om det är så. ❤️

• Anonym (Jag)

Bebisen lever! Och mådde toppen där inne. Hon sa till mig att ge sjutton i att lyssna med doppler så här tidigt 😂 så den ska jag lägga åt sidan ! Blev till och med framflyttad två dagar så går in i v 12 idag. 

Svar på tråden Den här oron alltså...