• Anonym (Twang)

Ni kvinnor som förlöjligar män som inte är så på, mer tillbakadragna, lite blyga.

Min syster har alltid förlöjligat mig. Att systrar retas och driver med sin bror är vanligt, men det här är på en annan nivå.
    Jag bryr mig inte längre, men tycker det är intressant att veta varför en del kvinnor är såhär.
    Jag kommer aldrig få ett rakt svar från min syster, därför frågar jag här.

Jag är mer tillbakadragen, kan vara blyg iband. Men jag har ändå tagit modet till mig och tagit initiativet med många tjejer.
    När jag var nervös och osäker över att träffa en tjej så sa min syster att tjejer inte gillar blyga och osäkra killar. Hört många andra tjejer säga samma sak. 
    När min syster själv träffade en kille så sa hon att det var gulligt att han var blyg och nervös. Själv så vågade hon inte ta initiativ med killar, och hon gick miste om en hon var kär i av den anledningen. Hon behövde inte ta initiativ heller, då killarna oftast gjorde det. Så det är ju bekvämt och bra.

Jag har aldrig talat om för tjejer hur dom ska göra och hur dom ska vara. Eller vad killar gillar hos tjejer. Det är inte min sak att tala om för andra hur dom ska leva.
    Så vad beror det på, att en del kvinnor gör det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-07 09:18
    Kan lika gärna nämna det med åldersskillnad också. När jag var kär i en yngre tjej så min syster "hon är inte intresserad". Exakt dom orden. "Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Hon hade visat nåt om hon var intresserad, Man märker om en tjej är intresserad".
    Och, man kan inte ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad. Hon var ihop med en 20 år äldre man. Nu en 16 år äldre. När hon var intresserad (kär) av en kille så vågade hon inte visa nåt.

• Svar på tråden Ni kvinnor som förlöjligar män som inte är så på, mer tillbakadragna, lite blyga.
  • Anonym (Kaffedraken)

Livet är full av rövhål. Det gäller att ignorera och gå vidare med sitt liv

• Anonym (Twang)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-01-07 08:26:29 följande:

Livet är full av rövhål. Det gäller att ignorera och gå vidare med sitt liv

Ja, jag lyssnar ju inte på sånt längre. Jag är mest nyfiken på vad det är som driver kvinnor som är såhär. Jag skulle själv aldrig komma på tanken ens att tala om för kvinnor hur dom ska göra eller vara när dom träffar en man. Jag förstår att man kan vara nervös om man ska träffa nån ny. Jag dömer inte en kvinna om hon är blyg eller osäker. Jag säger inte heller vad män vill ha hos en kvinna, för jag kan inte prata för andra män. Alla män är inte likadana.

Om en kvinna vågar sig på att träffa en ny man så tycker jag det är tufft av henne, och jag uppmuntrar och stöttar. Jag förlöjligar inte henne, och säger inte att allt hon gör är fel.
  • Anonym (Twang)
    Anonym (Twang) skrev 2023-01-07 08:22:06 följande:

Jag är mer tillbakadragen, kan vara blyg iband. Men jag har ändå tagit modet till mig och tagit initiativet med många tjejer.
    När jag var nervös och osäker över att träffa en tjej så sa min syster att tjejer inte gillar blyga och osäkra killar. Hört många andra tjejer säga samma sak. 
    När min syster själv träffade en kille så sa hon att det var gulligt att han var blyg och nervös. Själv så vågade hon inte ta initiativ med killar, och hon gick miste om en hon var kär i av den anledningen. Hon behövde inte ta initiativ heller, då killarna oftast gjorde det. Så det är ju bekvämt och bra.

Alla tjejer jag pratade med (och det här är ingen överdrift) sa att dom tyckte att killen ska ta första steget. Det är manligt. Och att killen ska vara självsäker.
    Flera av dom träffade sen killar och då sa dom också att det gulligt att han var blyg och nervös.
  • Anonym (Maria)

Men hjälp, har du inget liv människa? Är du klistrad vid datorn? Du ser inte själv att dina problem är oändligt mycket större än att du inte hittar någon att dejta?

Denna jul har du nog slagit rekord i att starta trådar och alla handlar om gamla saker, du har alltså inte kommit någonstans i din utveckling eller tankar de sista åren. DÄR har du dina största bekymmer!

• Kotten23

Det är sant, tjejer vill inte ha mesar dom vill ha alfa hanar. 

fast i dag finns det ju inte kön så det är en jäkla röra. 

• Anonym (????????)

Kaffedraken, varför skriver du under ett annat nick Twang och sen svarar dig själv som Kaffedraken?

Vem tror du inte förstår det?

Exakt samma konstiga syster som säger exakt samma saker och exakt samma saker om ålder mm.
    Exakt samma liv och exakt samma erfarenheter och åsikter och upplevelser.

Vad är meningen med att skriva ett nick och sen svara sig själv med sitt vanliga?

• Anonym (Twang)
    Anonym (????????) skrev 2023-01-07 09:50:46 följande:

Kaffedraken, varför skriver du under ett annat nick Twang och sen svarar dig själv som Kaffedraken?

Vem tror du inte förstår det?

Exakt samma konstiga syster som säger exakt samma saker och exakt samma saker om ålder mm.
    Exakt samma liv och exakt samma erfarenheter och åsikter och upplevelser.

Vad är meningen med att skriva ett nick och sen svara sig själv med sitt vanliga?

Jag använder inte det nicket längre. Så jag har inte svarat mig själv i tråden.
  • Anonym (????????)
    Anonym (Twang) skrev 2023-01-07 09:59:17 följande:
    Jag använder inte det nicket längre. Så jag har inte svarat mig själv i tråden.
    Hur menar du inte använder det nicket längre?

Du menar att du har använt både Twang och Kaffedraken men nu är inte en av dom du?

Du menar att någon av har exakt samma liv, erfarenheter, exakt samma gällande träff med yngre kvinnor, exakt samma åsikter ifrån syster osv,

Samma liv och du menar att Twang och Kaffedraken inte är samma person i tråden?
  • Anonym (Öh...)
    Anonym (????????) skrev 2023-01-07 10:08:27 följande:

Du menar att du har använt både Twang och Kaffedraken men nu är inte en av dom du?

Du menar att någon av har exakt samma liv, erfarenheter, exakt samma gällande träff med yngre kvinnor, exakt samma åsikter ifrån syster osv,

va? Förvånad
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (????????) skrev 2023-01-07 10:08:27 följande:

Det kan vara någon annan som använt nicket kaffedraken i denna tråd, det kan ju alla göra.
    Men Twang/ts är den riktiga kaffedraken.
  • Anonym (????????)
    Anonym (Öh...) skrev 2023-01-07 10:12:19 följande:
    va? Förvånad
    Twang skriver ju om precis samma saker och beskriver sitt liv som Kaffedraken gjort i flera trådar varje år.

Men har tydligen bytt nick!
  • Anonym (Öh...)
    Anonym (????????) skrev 2023-01-07 10:28:35 följande:
    Twang skriver ju om precis samma saker och beskriver sitt liv som Kaffedraken gjort i flera trådar varje år.

Men har tydligen bytt nick!
    Varje år? Hur länge då? En tradition alltså, som Kalle Anka på julafton? Förvånad
  • Anonym (Maria)

Eftersom kaffedraken, originalet, brukar svara i sina egna trådar under andra nick för att få medhåll (och hålla igång tråden antar jag) så är det väl inte en helt otippad gissning. Just i det här fallet tror jag att det är någon som retas.

TS, det är detta som dina trådar slutar i, ingen tar dig på allvar längre. Var det verkligen vad du ville när du började skriva på familjeliv? Det går inte att lägga någon tyngd i dina frågeställningar/utspel eftersom de oftast går ut på att skuldbelägga kvinnor, att på något sätt få det till att det är kvinnors fel att du är där du är i livet. Inget är ditt ansvar, du är bara ett offer för elaka kommentarer.

Det kan väl inte vara så du vill att andra ska se på dig? Som ett offer?

• Anonym (????????)
    Anonym (Hmm..) skrev 2023-01-07 10:13:27 följande:
    Det kan vara någon annan som använt nicket kaffedraken i denna tråd, det kan ju alla göra.
    Men Twang/ts är den riktiga kaffedraken.
    Ja insåg att det kan vara så!

Men kaffedraken har ju använt kaffedraken som nick i alla år, men kanske har bytt då till Twang nu.

Vi får se om det bara blir Twang i fortsättningen eller om han även använder Kaffedraken.

Han kanske känner att det blir annorlunda svar på dom återkommande frågorna vid ett annat nick.
    Men samma frågor flera ggr i veckan lär det ändå bli. 
  • Anonym (Genier)

Landets skarpaste hjärnor i tråden kan man se Skrattande

• Anonym (????????)
    Anonym (Öh...) skrev 2023-01-07 10:30:57 följande:
    Varje år? Hur länge då? En tradition alltså, som Kalle Anka på julafton? Förvånad
    Ja han brukar ha flera trådar i gång varje vecka och har haft det i flera år.
    Han får aldrig dom svar han vill ha och upprepar samma sak i varje tråd.
    Folk svarar honom men han blir aldrig nöjd.
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (????????) skrev 2023-01-07 10:34:43 följande:
    Ja insåg att det kan vara så!

Men kaffedraken har ju använt kaffedraken som nick i alla år, men kanske har bytt då till Twang nu.

Vi får se om det bara blir Twang i fortsättningen eller om han även använder Kaffedraken.

Han kanske känner att det blir annorlunda svar på dom återkommande frågorna vid ett annat nick.
    Men samma frågor flera ggr i veckan lär det ändå bli. 
    Han har startat hur många trådar som helst de senaste dagarna och alla med olika nick. Men då han alltid ältar om exakt samma saker i tråd efter tråd efter tråd så vet vi alla vem det är oavsett vad han kallar sig.
  • Anonym (Öh...)
    Anonym (????????) skrev 2023-01-07 10:38:29 följande:
    Ja han brukar ha flera trådar i gång varje vecka och har haft det i flera år.
    Han får aldrig dom svar han vill ha och upprepar samma sak i varje tråd.
    Folk svarar honom men han blir aldrig nöjd.
    Vad är det för fel på honom?
  • Anonym (????????)
    Anonym (Genier) skrev 2023-01-07 10:38:03 följande:

Landets skarpaste hjärnor i tråden kan man se Skrattande

Grejen är att Kaffedraken/ Twang brukar svara sig själv, därav frågan.
    Självklart kan någon annan använda hans nick men det vanliga är att han just svarar sig själv. 
  • Bis mis
    Anonym (T) skrev 2023-01-07 10:40:32 följande:

Ja många tjejer vill ha alfa å män som tar beslut,
    Å sen vill de ha en jämställd snäll kille som ska göra som de vill å då blir de tvärtom, å då blir pannkaka de med.

Nej, det vill dom inte, de flesta vill ha en jämlike och inte en sorts gorilla. Antagligen lika många män som vill ha kvinnor som tar beslut, dom finns ju med.
Svar på tråden Ni kvinnor som förlöjligar män som inte är så på, mer tillbakadragna, lite blyga.