Ni kvinnor som förlöjligar män som inte är så på, mer tillbakadragna, lite blyga.
Min syster har alltid förlöjligat mig. Att systrar retas och driver med sin bror är vanligt, men det här är på en annan nivå.
Jag bryr mig inte längre, men tycker det är intressant att veta varför en del kvinnor är såhär.
Jag kommer aldrig få ett rakt svar från min syster, därför frågar jag här.
Jag är mer tillbakadragen, kan vara blyg iband. Men jag har ändå tagit modet till mig och tagit initiativet med många tjejer.
När jag var nervös och osäker över att träffa en tjej så sa min syster att tjejer inte gillar blyga och osäkra killar. Hört många andra tjejer säga samma sak.
När min syster själv träffade en kille så sa hon att det var gulligt att han var blyg och nervös. Själv så vågade hon inte ta initiativ med killar, och hon gick miste om en hon var kär i av den anledningen. Hon behövde inte ta initiativ heller, då killarna oftast gjorde det. Så det är ju bekvämt och bra.
Jag har aldrig talat om för tjejer hur dom ska göra och hur dom ska vara. Eller vad killar gillar hos tjejer. Det är inte min sak att tala om för andra hur dom ska leva.
Så vad beror det på, att en del kvinnor gör det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-07 09:18
Kan lika gärna nämna det med åldersskillnad också. När jag var kär i en yngre tjej så min syster "hon är inte intresserad". Exakt dom orden. "Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Hon hade visat nåt om hon var intresserad, Man märker om en tjej är intresserad".
Och, man kan inte ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad. Hon var ihop med en 20 år äldre man. Nu en 16 år äldre. När hon var intresserad (kär) av en kille så vågade hon inte visa nåt.