• Anonym (Orolig)

Hjälp att tyda hjärtljud, hur?

Hej!

Jag är lite orolig av mig då jag inte känner mig gravid och har RUL först om 2,5v.. Köpte en angelsounds som jag använt väldigt kort stund och hittat både vad jag tror är hjärtljuden och navelsträng. Har endast spelat in ljudet en kort stund vilket jag tror är navelsträngen och hade gärna velat få detta bekräftat av någon som kan tolka det bättre. Kan jag ladda upp filen här på något sätt? Någon som kan hjälpa mig? Tacksam för svar ❤️

Är i v17 (16+2)

• Svar på tråden Hjälp att tyda hjärtljud, hur?
  • Cereal Killer

Ingen aning om det går att ladda upp, men känn på din egen puls för att få en känsla för hur snabbt den går. Det är stor skillnad på en puls på typ 60-80 och en på 120-160. Har du hört en puls som är snabbare än din egen så är det barnets. Även om du bara ?tror? att det är barnet så är det så pass stor skillnad att det är osannolikt att du skulle ta fel. Försök slappna av, med 99% sannolikhet så är allting som det ska!

• Anonym (Orolig)
    Cereal Killer skrev 2023-01-07 00:06:31 följande:

Ingen aning om det går att ladda upp, men känn på din egen puls för att få en känsla för hur snabbt den går. Det är stor skillnad på en puls på typ 60-80 och en på 120-160. Har du hört en puls som är snabbare än din egen så är det barnets. Även om du bara ?tror? att det är barnet så är det så pass stor skillnad att det är osannolikt att du skulle ta fel. Försök slappna av, med 99% sannolikhet så är allting som det ska!

Jag testade lyssna på mitt eget hjärta först och det lät inte som det. Däremot en mer svischande ljud (vilket jag antar är navelsträngen) och sedan ett mer "galopperande" vilket bör vara bebisens. Men man blir ju osäker då man inte är något proffs.. Vill inte använda dopplern för mycket heller utan lyssnade som hastigast.
  • katrinp

Navelsträngen låter svisch svisch och själv hjärtljuden låter nästan som en vuxens, fast ungefär dubbelt så snabbt.

Svar på tråden Hjälp att tyda hjärtljud, hur?