Mina barn vill aldrig göra något
Hej alla! Mina barn (pojkar) har nu blivit 9 och 11 år i april.
Förutom dom vanliga syskonbråken så rullar livet på med skola, jobb en del aktiviteter.
Det är bara det att VARJE lov och helger så vill aldrig mina barn göra något. Jag har slutat tjatat/tvingat dom att gå promenader för att bara få komma ut och släppa skärmen, datorn, padda och mobilen. Det har gått att tvinga ut dom en halvtimme men då har det varit stora konflikter med så mycket bråk, skrik och gråt!
Det här är egentligen ingen nytt då hela deras liv har bestått av mutor och övertalaningar. Vad tycker ni att jag ska göra i detta fall? ska jag sluta tvinga med dom att göra saker, ska jag acceptera att dom bara vill sitta med skärmen och inte ha något liv? Dom träffar vääääldigt sällan kompisar fysiskt utan kan skypa eller prata via online spelen. Utöver det har dom ingen social kompis kontakt. Killarna går iof på sina aktiviter (fotboll, innebandy och hockey) oftast kräver dock detta också väldigt mycket övertalningar. Fattar inte, det finns liksom inget dom tycker är kul eller som dom vill göra?????! Har som sagt alltid varit så här men tycker det blir värre och värre för varje år som går. Är det såhär det skulle vara att bli förälder? Tycker det inte är kul. Jag hade under hela tiden förväntat mig att föräldrar skapet skulle bli annorlunda. Är jag dålig som känner så?
Jag och barnen pappa älskar såklart Våra barn över allt och vi ger dom mängder med kärlek, kramar och komplimanger.
känner mig bara ibland trött, energilös och hopplöshet.
Hur har ni det andra med lite äldre barn, hur ser era helger och lov ut?
Tacksam om ni kunde ge mig stöttning, stöd eller tips?