• Anonym (Fan också)

Har råkat saltförgifta mig

Vet inte vart jag ska ta vägen. 

Ingen av de symptomen som uppges vid saltförgiftning stämmer heller. 

Har varit riktigt nära på att svimma nu i 2 dygn. Blixtrar till med pulsen o o har vacklat till ett antal gånger. 

Superhög feber och huvudvärk som inte försvinner med panodil ens. 
    Även smärta i njurarna och på gränsen till kramp i benen. 

Vill inte åka till sjukvården. Vad kan jag göra själv? 

Har varit uttorkad men inget onormalt sug efter vatten.

• Svar på tråden Har råkat saltförgifta mig
  • Anonym (öh)

Hur råkar man saltförgifta sig själv? Och vad då "vill inte åka till sjukvården"?

Ring Giftinformationscentralen, de har kanske något husmorstips att komma med. 

• Mantrasina

Spelar ingen roll vad du vill eller inte vill, du behöver till sjukvården omgående. Dina organ riskerar att lägga av annars.

• Anonym

Drick 2 liter vanligt vatten och spä ut

• Anonym (g)

Vad är detta för larv? Ärligt talat. Du säger själv att symptomen inte stämmer med saltförgiftning, ger ingen mer info om det och har allvarliga symptom men vägrar sjukvård?

• Anonym (Fan också)
    Anonym (öh) skrev 2023-01-05 18:27:10 följande:

Hur råkar man saltförgifta sig själv? Och vad då "vill inte åka till sjukvården"?

Ring Giftinformationscentralen, de har kanske något husmorstips att komma med. 

Nummer?
  • Anonym (Fan också)
    Anonym skrev 2023-01-05 18:30:20 följande:

Drick 2 liter vanligt vatten och spä ut

Tänkte det med men har förgiftat mig med vatten tidigare också så är lite rädd att ev dricka för mycket när jag redan mår dåligt. Men ska försöka få i mig lite mer.
  • Anonym
    Anonym (Fan också) skrev 2023-01-05 18:42:13 följande:
    Tänkte det med men har förgiftat mig med vatten tidigare också så är lite rädd att ev dricka för mycket när jag redan mår dåligt. Men ska försöka få i mig lite mer.
    ja du ska inte dricka för mycket
    Men drick 2 liter idag och imorgon 2 liter
  • Anonym (Fan också)
    Anonym (g) skrev 2023-01-05 18:32:50 följande:

Vad är detta för larv? Ärligt talat. Du säger själv att symptomen inte stämmer med saltförgiftning, ger ingen mer info om det och har allvarliga symptom men vägrar sjukvård?

Vågar inte sätta mig o köra. Var knappt att jag kom hem ifrån jobbet igår eller klara av att stå upp i duschen. 

Har varit däckad sen duschen. Först nu blixtrar a har avtagit lite men benen o huvudvärken.

Åt ris med ägg o saltade alldeles för mycket, men det var typ gott så åt upp det ändå.
  • Anonym (Då var det...)

Fredag igen? Nej, vänta är der inte torsdag....

• mammatill6
    Anonym (Fan också) skrev 2023-01-05 18:52:14 följande:
    Vågar inte sätta mig o köra. Var knappt att jag kom hem ifrån jobbet igår eller klara av att stå upp i duschen. 

Har varit däckad sen duschen. Först nu blixtrar a har avtagit lite men benen o huvudvärken.

Åt ris med ägg o saltade alldeles för mycket, men det var typ gott så åt upp det ändå.
    Men vardör tror du det är saltförgiftnig? Man blir inte förgiftad av salt ris o ägg med salt.
Svar på tråden Har råkat saltförgifta mig