• Gggggggs

Mens efter ägglossning

Jag och min sambo försöker nu att få tillskott i familjen. Testar med olika ägglossnings test, appar allt möjligt och allt visade att jag hade ägglossning runt 12de dec. Tiden gick och ingen mens kom brukar ha ganska regelbunden mens, tagit så många negativa grav test så väntade för att vara helt säker innan tog testet, googlade även och överallt står det att mensen borde komma 13-15 dagar efter ägglossning vilket betyder jag borde fått den 25de-27de men ville ändå vänta lite extra för vara helt säker. idag 2a januari tänkte jag gå köpa grav test då tagit slut på alla här hemma men fick smärta längst ner i ryggen och magen och gick en stund senare på toa och såg jag börjat blöda. det har alltså gått 21 dagar mellan ägglossning och mens. Kan det betyda jag va gravid men fått ett missfall eller kan det va så lång tid mellan ägglossning och mens?

• Svar på tråden Mens efter ägglossning
  • Jag är bara jag

Nej, så lång tid mellan äl och mens har man inte. Lutealfasen kan variera mellan kvinnor, men ytterst sällan för en och samma kvinna. Så antingen hade du äl, blev gravid och fick m.f eller senare äl och detta är mensen eller möjligen ingen äl och det här är mensen ändå. Det lutar väl åt m.f tyvärr.

• Gggggggs

Testade med både RFSU och clearblue digital ägglossning test, även tempar varje morgon och håller koll i apparna Clue, premom och Natural Cycle. även märkte jag på mina flyttningar att det va runt ägglossning då så är 100% säker att jag hade ägglossning runt den 12de dec 

• Jag är bara jag
    Gggggggs skrev 2023-01-02 20:37:36 följande:
    Testade med både RFSU och clearblue digital ägglossning test, även tempar varje morgon och håller koll i apparna Clue, premom och Natural Cycle. även märkte jag på mina flyttningar att det va runt ägglossning då så är 100% säker att jag hade ägglossning runt den 12de dec 
    Ja, därför jag skrev tyvärr m.f. Ville inte skriva de rakt ut egentligen, men eftersom du inte tog gravtest är det nog så.
  • Gggggggs
    Jag är bara jag skrev 2023-01-02 20:45:24 följande:
    Ja, därför jag skrev tyvärr m.f. Ville inte skriva de rakt ut egentligen, men eftersom du inte tog gravtest är det nog så.
    Tack så myvket för svar, kan man ta grav test under missfall för att bekräfta det eller har hormonerna redan gått ut för att bli positivt
  • Anonym (Jag)

Min mens var också försenad en vecka, i mitt fall antagligen för att jag blev sjuk. Det är en av de kända orsaker som kan skjuta på mensen, oavsett att man hade ÄL när det var beräknat.

• Jag är bara jag
    Gggggggs skrev 2023-01-02 20:51:40 följande:
    Tack så myvket för svar, kan man ta grav test under missfall för att bekräfta det eller har hormonerna redan gått ut för att bli positivt
    Mycket möjligt hormonerna redan försvunnit. Det beror  lite på hur längre embryot levde och vad hcg hann upp i. Jag testade hcg samma kväll som m.f v.14 och hade endast drygt 400 i hcg.
Svar på tråden Mens efter ägglossning