Min pojkväns ex måste få reda på mig...hjälp hur?
Hej,
Befinner mig i en jobbig relation. Jag har varit med en man nu i 1,5 år. Vi var båda tidigare i långa förhållanden. Han har barn, 4 år gammal. Exet är psykiskt sjuk, vet inte alla diagnoser men det är en hel drös. Jag träffade barnet tidigare regelbundet, men sen började hen prata mer och då tog vi avstånd. Har inte träffat barnet på ett år nu. Barnet tycker/tyckte om mig väldigt mycket och jag tycker om hen mycket med. Fungerade väldigt bra ihop alltså. Jag är fullt frisk och har fötterna på jorden.
Exet har min pojkvän runt lillfingret, hon kan styra och ställa och han är väldigt rädd för att berätta för henne om mig, han är konflikträdd och orkar inte med henne helt enkelt heller.. Men vi måste komma vidare, vi båda mår så dåligt i detta. Det bästa vore om saker bara kunde komma fram av någon anledning och därmed tvinga fram diskussionen. Men hur? Jag vet inte hur jag ska göra. Egentligen inte min ensak eller ansvar att dra i men jag vill verkligen komma framåt. Vi behöver det allihopa.
Har ni några luriga tips på hur jag på något sätt kan lura/lirka fram informationen så att något händer eller rör på sig iaf?
Snart orkar jag inte mer, men jag är en sån vinnarskalle och jag och min pojkvän har det så bra ihop förutom detta "lilla" problem då...
Tack på förhand!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-02 14:59
Nej de är inte i vårdnatstvist men situationen kan leda till det. Jag visste inte vad jag skulle välja för kategori.