• Anonym (För snäll)

Vad är Dominans vid sex?

Jag och frun har haft lite kämpigt med sexlivet ett tag nu och nyligen kom det fram att hon nästan måste ha ganska hårda tag (inte så det blir blåmärken eller sår efteråt) och då jag är orolig/rädd att göra illa henne så är det väldigt svårt för mig att ge henne det.

Jag är tydligen VÄLDIGT vanilj när det kommer till ligga, har svårt att bestämma över partnern och svårt att säga vad jag vill ha. 

Vi pratade sist efter vi legat om vad som skulle göra sexlivet bättre och skönare och det var tydligen hårdare tag.
    Frun vart lite generad när jag frågade rakt ut vad hon skulle vilja ha mer av och sa att hon skulle låta som nåt pervo/snusktant för mig.

Men min fråga i kort är vad skulle ni kvinnor ge för tips till er respektive om ni ville ha hårdare tag i sängen?

• Svar på tråden Vad är Dominans vid sex?
  • Anonym (För snäll)

Skulle frun göra så så kan jag nästan lova att det inte blir nåt mer ligga den kvällen.
    Är väldigt timid och konflikt rädd tyvärr, så skulle hon göra så som du skrev skulle jag slakna direkt och ha svårt att komma igång igen.

• Anonym (Bestäm)

Jag tror inte hon menar att du ska slå henne, jag tror att hon vill att du ska ta för dig. Vänd henne över köksbänken och visa att du vill ta henne. Lägg dig med hela din kroppstyngd på henne när hon ligger på magen och andas i hennes öra. Håll fast hennes händer ovanför hennes huvud i missionären. Kläm och vrid lite extra på hennes bröstvårtor. stoppa in ett finger i rumpan om hon gillar det. Ta lätt runt hennes hals i vilken ställning som helst. 

allt detta handlar om att styra sexet, göra som du vill och hon ska följa med bara. självförtroende.

• Anonym (C)

Det finns ett sätt att greppa hennes hår bakifrån som är "hårda tag". Men inte gör ont.. Vilket kvinnor har svårt att förmedla. 

Lägg handen bakom hennes hår, o sen kupa handen. Dvs håll inte på att dra henne i håret som många tror att dom måste. Utan håll handen nära huvudet och greppa det försiktigt i en boll.. 

Inte mitt i håret utan närmare hårfästet måste det vara.. 
    Dom gillar inte hårda tag som gör ont per se, utan dom gillar när det känns att du tar kontroll.. 

Gör det isåfall efter lite rollspel eller förspel och att hon lyfter upp o visar ändan. Det är så som hon visar dig att nu vill hon bli påsatt på riktigt för nu så börjar hon bli kåt. 

• Anonym (Black Widow)

Du måste fråga henne! Försäkra henne att du verkligen vill ge det en chans och att du lovar att ha ett öppet sinne. Det vi här inne kan tipsa dig om kanske inte alls är vad hon har tänkt sig och då kan det bli riktigt fel!

• Anonym (För snäll)
    Anonym (Black Widow) skrev 2023-01-01 20:06:30 följande:

Du måste fråga henne! Försäkra henne att du verkligen vill ge det en chans och att du lovar att ha ett öppet sinne. Det vi här inne kan tipsa dig om kanske inte alls är vad hon har tänkt sig och då kan det bli riktigt fel!

Ska stöta på lite mer vad hon menar med "hårdare tag" 
    Kommer ju inte prova allt som skrivs här utan vill bara få ut frågan till fler så jag får lite att fundera på och lite ideer men även vad som menas med Dominans.
    Vad tänker ni på nör ni hör det i samband med sex?
  • Anonym (Visst)
    Anonym (C) skrev 2023-01-01 20:05:20 följande:

Det finns ett sätt att greppa hennes hår bakifrån som är "hårda tag". Men inte gör ont.. Vilket kvinnor har svårt att förmedla. 

Lägg handen bakom hennes hår, o sen kupa handen. Dvs håll inte på att dra henne i håret som många tror att dom måste. Utan håll handen nära huvudet och greppa det försiktigt i en boll.. 

Inte mitt i håret utan närmare hårfästet måste det vara.. 
    Dom gillar inte hårda tag som gör ont per se, utan dom gillar när det känns att du tar kontroll.. 

Gör det isåfall efter lite rollspel eller förspel och att hon lyfter upp o visar ändan. Det är så som hon visar dig att nu vill hon bli påsatt på riktigt för nu så börjar hon bli kåt. 

Vilka är "dom"? 
  • Anonym (Black Widow)
    Anonym (För snäll) skrev 2023-01-01 21:20:25 följande:
    Ska stöta på lite mer vad hon menar med "hårdare tag" 
    Kommer ju inte prova allt som skrivs här utan vill bara få ut frågan till fler så jag får lite att fundera på och lite ideer men även vad som menas med Dominans.
    Vad tänker ni på nör ni hör det i samband med sex?
    Ja du ska absolut inte ta stryptag på henne, klämma fast henne under dig, grabba tag i håret, köra in ett finger i rumpan eller andra saker som ni inte uttryckligen kommit överens om före. Gör du sådant och hon inte gillar det så är det övergrepp. Samtycke och samsyn är rätt väg att gå.

Dominans kan vara så många saker men psykisk och fysisk dominans i kombination kan vara intressant. Fysisk dominans kan vara allt från hårdare tag till light bondage (ni är ju nybörjare) medan psykisk dominans handlar mer om att ta kontrollen över situationen, bestämma vad hon får ha på sig, vad hon får göra mm. Visa vem det är som bestämmer helt enkelt. Bestraffningar är populärt, orgasmkontroll kan också vara något. Som sagt, du får fråga vad hon kan tänka sig att prova.
  • linani

Be henne visa då, om hon inte vågar berätta. Nästa sexakt får hon ta kontrollen och agera på dig så som hon själv önskar bli behandlad. Betydligt bättre än att du ska gissa och rådfråga främlingar.

Att hon själv inte är dominant är inte en okej bortförklaring, för det är ju inte du heller. Kan du anstränga dig kan även hon.

• Anonym (Engelska)

Helt enig med Black Widow.
    Tänker att du kanske skall börja med bondagelekar.
    Binda henne till sängen? Ta kontroll på henna.
    Du kan köpa en dörrhänger? Bind henna upp där, och piska rumpan, smeka henna utan bom hinner någonting?

Bara förslag till en början?

• Daphodil

Höga krav från din fru, att be dig vara dominant men inte berätta vad det innebär för henne.  Ni måste komma överens om i förväg vad som är okej och inte. Om du vill ha sånt sex över huvud taget, alltså. 

Svar på tråden Vad är Dominans vid sex?