• Anonym (Ångest)

Ångest

Jag har en son på snart 14 år. upplever inte att han är mobbad, men vad vet jag om vad som sker på nätet. Han verkar dock ha svårt med vänner. Ibland är det full rulle och han umgås med flera. Men har t.ex inte umgåtts med någon på hela lovet. Han har pratat i telefon med folk och skrattat. 

Nu på nyår hade han räknat med att vara med kompisar, vi har köpt raketer osv. Men det gör så ont i mig och jag får sån oerhörd ångest för ingen kan nu. 

Han vill att jag ska ställa in nyårsplanerna för det är jobbigt med vuxna hemma. 

• Svar på tråden Ångest
  • Anonym (Ingen fara)

Det du beskriver är inte ovanligt. Det kan pendla mycket med kompisar i denna ålder. Det viktiga är att du finns där och pratar med honom. Gör det även om han vill undvika dig. ibland måste man knacka sig igenom skalet för att få en bra relation. Visa att du bryr dig! Jag tycker inte att du ska ändra dina planer på att bjuda hem folk. Det ger fel signaler till din son. Säg bara att ni gör som planerat och att han inte behöver delta om han inte vill.

• Tecum
    Anonym (Ingen fara) skrev 2022-12-31 14:43:52 följande:
    Det du beskriver är inte ovanligt. Det kan pendla mycket med kompisar i denna ålder. Det viktiga är att du finns där och pratar med honom. Gör det även om han vill undvika dig. ibland måste man knacka sig igenom skalet för att få en bra relation. Visa att du bryr dig! Jag tycker inte att du ska ändra dina planer på att bjuda hem folk. Det ger fel signaler till din son. Säg bara att ni gör som planerat och att han inte behöver delta om han inte vill.
    Exakt så! Han är lite nere just nu men gör inte för stor sak av det. Det är en jobbig ålder.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ingen fara) skrev 2022-12-31 14:43:52 följande:
    Håller med
  • Anonym (Ångest)

Det blev bra ändå. Kanske inte så roligt att hänga med oss vuxna som med vännerna, men stundtals roligt åtminstone. Han var med då vi åt, pratade och skrattade, var på rummet och slutligen med oss och sköt raketer. 

• Anonym (H)

Kunde han inte ha följt med er när ni skulle smälla raketerna? 

• Anonym (Ångest)

Det var han. Efter övertalning.

Svar på tråden Ångest