• Lama12333

Inga vaginala flytningar, gravid ändå?

Hej,

Jag har en fundering. Vi har precis börjat försöka få barn och såklart börjar mina hjärnspöken att hemsöka mig.

Jag har alltid haft flytningar när jag tänker tillbaka. Varje dag fick jag flytningar (jag åt kombinerade p-piller då). När jag slutade med mina p-piller för 5 år sen så slutade jag få flytningar. Ibland vid ägglossning kan jag få trådliknande flytningar (om jag gräver lite då, nästan aldrig direkt i trosan) men resten av månaden är jag relativt torr, någon dag i veckan kan jag se en liten liten vit fläck på trosan. Jag är 26 år idag och googlar runt och ser att alla har flytningar men inte jag? Min mens kommer som klockan varje månad (24 dagars cykel) och är relativt riklig, jag känner även när jag har ägglossning. Testade ett ägglossningtest för skojs skull och fick utslag på den dagen ägglossningen var beräknad. 

Jag tog upp det med en gynekolog och hon sa att det inte är något konstigt alls och att alla är olika på den fronten. Men när jag googlar så är det symtom på att kvinnan i fråga hamnat i klimakteriet eller har östrogenbrist. 

Nu till frågan, ni som lyckats bli gravida fast ni haft minimalt med flytningar, har det tagit lång tid ? Har ni upplevt problem ? 

• Svar på tråden Inga vaginala flytningar, gravid ändå?
  • svansmamman

Jag har varit gravid fyra gånger, först tre missfall/MA och därefter en fullång graviditet. Jag hade sånär som aldrig flytningar, jag märkte av ägglossningen genom att jag ännu mer sugen på min sambo. :P Jag har blivit gravid varje gång jag haft oskyddat sex, de tre första graviditeterna (då jag fick missfall/MA) hade jag ingen aning om ägglossning så vi försökte inte pricka in den heller. 

Min mens var också extremt punktligt, om det är till någon hjälp.

Nu efter graviditeten med min son har jag dock lite flytningar, men verkligen inte hela tiden. Så jag är ett levande bevis på att man kan bli gravid fastän man inte har flytningar. Jag tycker du ska lita på informationen du fick av din läkare tills du eventuellt har anledning att misstro det. 

Jag håller tummarna för att det snart är er tur med en liten! 

• Quakka

Jag har vart gravid 3 gånger varav jag är just nu i vecka 37.
    2 första blev MF. Jag har aldrig någonsin haft trådliknande flytningar, inte ens när jag försökt känna efter. Och har alltid vart extremt torr i aallmänhet oavsett vart jag är i cykeln. Så att vara torr säger inget om huruvida du kan bli gravid eller inte :) 
    Även nu denna graviditet så skriver alla om hur mycket ökade flytningar dom fått under graviditeten, men jag är fortfarande snustorr :) 

Lycka till!

Svar på tråden Inga vaginala flytningar, gravid ändå?