Pris förlovningsring
Vad kostade era förlovningsringar?
Läster och googlar att det genomsnittliga är 3 månadslöner. Men vissa köper ju både billgare och dyrare.
Är man inte lika mycket värd om man köper en ring som kostar 1000-3000kr?
Läster och googlar att det genomsnittliga är 3 månadslöner. Men vissa köper ju både billgare och dyrare.
Bi köpte alla tre ringar(2 förlovning o en vigsel) för ca 10 000. Ville ha i guld. Skulle inte köpa smycken för flera tiotalstusen kronor. Då skulle jag inte våga bära dem vardagligdags.
Visst, min drömring hade nog kostat typ 60 000 kr. Men i verkligheten så köpte vi förlovningsringar för kanske 2000? Kommer inte ihåg. Vigselringen ärvde jag av min gammelmormor- gratis alltså. Så nöjd med att ha min gammelmormors gamla vigselring. Den är inget speciellt om man tittar på den, helt slät i guld. Men med hennes och gammelmorfars namn ingraverade. Hade inte velat ha någon annan idag.... Det blev en liten paniklösning när jag och min man bestämde oss för att gifta oss och hade inte råd med ringar. Min mamma föreslog gammelmormors ring och det visade sig att det var exakt samma diameter och höjd på den som på min förlovningsring
5000 tror jag båda kostade tillsammans.
Skulle aldrig betala 3 månadslöner för en ring..
Men det är ju olika, jag lägger heller pengar på annat
Ett par tusen för bådas ringar, jag (mannen) betalade. Som CSN-student var det alldeles tillräckligt. Vigselringen kostade klart mer.
"Information" om vad en vigselring/förlovningsring eller morgongåva bör kosta kommer vanligtvis från människor som har ett egenintresse i att sprida en bild av att ringen är SÅ viktig. Precis som bröllopsfotografen, och tårtan, och klänningen och champagneglasen.... Och inbjudningarna och skorna.... Och är inte också frieriet viktigt, ska inte nån också KÖPA massa saker för att vara viktiga och för att bröllopet ska bli bra!
Guldpriset varierar... Och likaså smaken kring hur ringen ska se ut och vara. I min värld räcker en slät guldring, men för andra krävs lite diamanter och eller design. Det är med andra ord en smaksak!
Silverringar , båda kostade runt 170 kr.
Jag är inte intresserad av att köpa dyra små saker man lätt tappar.